اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پرورش روحیه معرفتی و بصیرتی

اعضای حلقه‏های صالحین باید از کتب شهید مطهری استفاده کنند

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود گفت: اعضای حلقه‏های صالحین باید با مطالعه موضوعی مباحث کتب شهید مطهری در پرورش روحیه معرفتی و بصیرتی خود تلاش کنند.

اعضای حلقه‏های صالحین باید از کتب شهید مطهری استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود حجت‏الاسلام علیرضا اسکندرپور صبح امروز در جلسه صالحین بسیج دانش‏آموزی شاهرود اظهار داشت: آن حضرت در همه حال در کنار ولایت و اسلام بودند و الگویی مناسب و والا برای جامعه بانوان هستند.

وی با اشاره به وظیفه دختران در جامعه افزود: دختران، مادران آینده نظام اسلامی هستند، بنابراین باید از همین امروز ظرفیت و آمادگی فهم ویژگی‏های مادر شدن را در آنها ایجاد کرد.

اسکندرپور بهترین روش الگوبرداری از زندگی حضرت زهرا(س) را آشنایی با سیره ایشان عنوان کرد و گفت: شهید مطهری در این خصوص کتب متعدد و خوبی دارد که توصیه می‏شود دختران جامعه اسلامی آنها را مطالعه کنند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: کتب شهید مطهری محدود به زمان خاصی نیست و اعضای حلقه‏های صالحین باید با مطالعه موضوعی مباحث کتب شهید مطهری در پرورش روحیه معرفتی و بصیرتی خود تلاش کنند.

هم‌چنین به گزارش دیگری از فارس شاهرود، مراسم گرامیداشت هفته زن در سپاه شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بیش از 120 نفر از بانوان بسیجی در مسجد جامع روستای چهار طاق شاهرود برگزار شد، یک کارشناس مذهبی با گرامیداشت هفته زن و ولادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای تمام زنان و مردان عالم هستند.

سیدفضل‏الله حسینی افزود: حضرت زهرا(س) برای زنان در حجاب و عفت و برای مردان در مبارزه با ظلم و ستم و آزادگی الگوی مناسبی بوده و برای دفاع از ولایت برای همه آزادگان جهان نمونه بارزی هستند.

حسینی با اشاره به اینکه بهشت زیر پای مادران است، گفت: این حدیث بسیار با مفهوم بوده و امام راحل در یک جمله زیبا آن را تفسیر کردند که "از دامن زن، مرد به معراج می‏رود" و این نشان‏ دهنده نقش مهم مادر در تربیت فرزندان و تربیت جامعه و یک نسل است و باید به این نکته توجه مهم داشت.

در پایان این مراسم، از سه مادر شهید روستای چهارطاق شاهرود به پاس تربیت فرزندان صالح با اهدای لوح و هدیه‏ای تجلیل شد.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول