اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش تجلیل از مهرآفرینان فاطمی تشریح شد

تلاش غرب برای جدایی جوانان از دین

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: کشورهای غربی سرمایه‌گذاری بسیاری برای منحرف کردن جوانان مسلمان از آرمان‌ها و تعالیم اسلامی طی سال‌های اخیر انجام داده‌اند.

تلاش غرب برای جدایی جوانان از دین

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نخستین همایش تجلیل ازمهرآفرینان فاطمی و بانوان برگزیده فرهنگی البرز عصر امروز در این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم اکبر حلیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرمودند که مردم و مسئولان باید همواره هوشیاری خود را در برابر توطئه‌های غرب به ویژه تهاجم فرهنگی دشمنان حفظ کنند.

وی تصریح کرد: طی قرن‌های اخیر به ویژه در دوران استعمار کشورهای زورگوی غربی تلاش بسیاری کردند تا علاقه و اعتقاد مسلمان و شیعیان جهان را نسبت به آرمان‌های اسلامی و ائمه اطهار(ع) خدشه‌دار کنند.

* امام خمینی(ره) در دنیای مدرن تعالیم اسلامی را زنده کرد

این مسئول آموزشی با اشاره به برخی توطئه‌های غرب مبنی بر جدایی دین از سیاست و هم‌چنین اتهام عدم پاسخ‌گویی دین به نیازهای امروز بشر اظهار داشت: در تمام این دوران استعمارگران تلاش کردند تا دین را ناتوان از پاسخ‌گویی به نیاز بشر معرفی کنند.

* انقلاب دینی ایران در دنیای مدعی مدرنیته پیروز شد

حلیمی ادامه داد: با وجود تمام توطئه‌ها، در سال‌های آخر قرن بیستم یکی از فرزندان زهرای اطهر(س) یعنی خمینی کبیر توانست در دنیای مدعی مدرنیته تعالیم اسلامی را زنده و نظامی را مبتنی بر احکام الهی و دینی پایه‌گذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: 3 دهه پس از قیام مراجع اعظام تقلید و همراهی ملت ایران امروز شاهد هستیم که مسلمانان آگاه شده و یکی پس از دیگری علیه حکومت‌های دست‌نشانده استعمار قیام می‌کنند.

حلیمی تاکید کرد: این قیام‌ها اثبات می‌کند که ادعای غرب درباره تعالیم اسلامی صحت نداشته و اسلام بهترین راه برای سعادت و رسیدن به کمال برای بشر است.

* اسلام والاترین جایگاه را به زنان و دختران داده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه زنان در فرهنگ غنی اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در شرایطی دیده به جهان گشودند که عرب جاهلیت دختران را زنده‌ به گور می‌کردند.

حلیمی افزود: در این شرایط پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت زهرا(س) را مورد احترام و تکریم ویژه قرار دادند و با این عمل فرهنگ جاهلیت را ریشه‌کن کردند.

وی تاکید کرد: با وجود ادعاهای غربی‌ها برای دفاع از حقوق بشر شاهد هستیم که زنان و بانوان در فرهنگ اسلامی والاترین جایگاه را دارند.

حلیمی در پایان با تقدیر از عملکرد مهرآفرینان فاطمی و بانوان فرهیخته استان البرز گفت: همان‌طور که امام خمینی(ره) تاکید فرمودند، زنان و مادران پاک‌دامن آینده را با تربیت فرزندانی سالم و انقلابی می‌سازند که این تلاش قابل تقدیر و ارزشمند است.

لازم به توضیح است، در همایش مهرآفرینان فاطمی و تجلیل از بانوان فرهنگی استان البرز از بانوان فرهیخته این استان که آثار آنها از سوی کمیته داوران تایید شده است، تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول