اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو پژوهشکده جامعة‌الزهرا(س):

الگوگیری از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) مشکلات جامعه را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو پژوهشکده جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه الگوگیری و سنجش اعمال خود با حضرت فاطمه(س) بهترین راه معرفی آن حضرت است، بانوان را به این امر توصیه کرد.

الگوگیری از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) مشکلات جامعه را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ناهید طیبی صبح امروز با حضور در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی قرآن و عترت پیرامون ابعاد شخصیتی و منزلت والای حضرت فاطمه سلام‌الله علیها اظهار داشت: ابعاد تربیتی، معرفتی و سیاسی همچنین تفکر، عبرت، عبادت و برنامه‌ریزی حضرت زهرا(س) مهم‌ترین شاخصه‌های زندگی آن حضرت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این ویژگی‌ها به درستی تبیین و استفاده شود، شاهد بسیاری از مشکلات امروزی نخواهیم بود.

این پژوهشگر تاریخ که تالیف بیش از 20 کتاب و 85 مقاله ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد، افزود: در چنین ایامی بهترین هدیه برای بانوان، توفیق الهی برای سنجیدن خود با ابعاد شخصیتی دخت گرامی حضرت رسول(ص) است و به طور قطع قیمت هر شخصی به اندازه دوست داشتنی‌های اوست، چرا که حضرت فرمودند" «از دنیای شما سه چیز را بیش‌تر از همه دوست دارم، تلاوت قرآن، نگاه به چهره رسول خدا(ص) و انفاق در راه خدا».

طیبی که به عنوان مبلّغه نمونه کشوری انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: اینکه حضرت زهرا(س) جانشان را فدای ولایت کردند، ریشه در باورهایی دارد که ایشان از آموزه‏های پدر گرامیشان کسب کرده‌اند و اگر مجاهدت‌ها و فداکاری‌های ایشان در این زمینه نبود، امروز دیگر از ولایت خبری نبود.

وی افزود: این بانوی مکرمه حتی قبل از وارد شدن به خانه حضرت علی(ع) بزرگ‌ترین تسکین دهنده رسالت پدرشان بودند و بعد از ازدواج هم شریک و غم‌خوار غصه‎ها و آلام امیرالمومنین(ع) شدند.

طیبی یادآور شد: حضرت زهرا(س) همان نقشی که حضرت زینب در جاودانه ساختن حماسه عاشورا ایفا کردند، در مورد ولایت امیرالمومنین به انجام رساندند.

نظیر این مراسم نیز در تکیه درب قلعه ابرکوه با همکاری بنیاد فرهنگی قرآن و عترت به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول