اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استانداری البرز مطرح کرد

عدم بهره‌وری از توانمندی‌ علمی کشور در حوزه کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون استاندار البرز گفت: متاسفانه از توانمندی‌های علمی کشور به ویژه دانش نانوفناوری در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی بهره‌وری مناسب و کاملی نداریم.

عدم بهره‌وری از توانمندی‌ علمی کشور در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نخستین همایش نانوفناوری و کاربرد آن در حوزه کشاورزی عصر امروز در دانشگاه پردیس کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

در همایش فوق اسکندر صیدایی معاون استاندار البرز طی سخنانی اظهار داشت: رشد علمی جهان در دنیای امروز به مراتب گسترده‌تر و عظیم‌تر از انقلاب صنعتی است و ما در حال گذار دانش علمی سنتی به دانش نوین هستیم.

وی تصریح کرد: سرفصل پیشرفت‌های علمی دنیای امروز مربوط به مبحث نانوفناوری‌ است که انقلابی به مراتب بزرگ‌تر از انقلاب صنعتی را در فضای علمی جهان ایجاد خواهد کرد.

* جوانان نخبه ایرانی پیشرفت‌های بزرگی در حوزه علمی داشته‌اند

این مسئول با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور به ویژه در بحث نانوفناوری اظهار داشت: خوش‌بختانه گام‌های بزرگی طی سال‌های اخیر در حوزه علمی برداشته‌ایم که در این بخش دانشمندان و نخبگان جوان ایرانی به دستور ولایت هم‌چون گذشته پیش‌گام بوده‌اند.

صیدایی افزود: اما باید توجه داشته باشیم که پیشرفت‌های علمی ما باید به صورت کاربردی در صنعت، کشاورزی، تولید و بالاخره تمام امور زندگی روزمره مردم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

* باید از دانش نانوفناوری در حوزه کشاورزی استفاده کرد

وی با اشاره به تاثیر دانش نانو در علوم و صنایع مختلف گفت: یکی از این بخش‌ها کشاورزی است که اگر بتوانیم دانش نانوفناوری را در این حوزه کاربردی کنیم، شاهد رشد و توسعه کشاورزی کشور به صورت چشم‌گیر خواهیم بود.

معاون استاندار البرز متذکر شد: متاسفانه با وجود پیشرفت‌های علمی بسیار بزرگی که در این حوزه داشته‌ایم، نتوانستیم از تحقیقات دانشمندان خود در حوزه کشاورزی به درستی بهره‌برداری کنیم.

* ضرورت تعامل و همکاری دانشگاه با صنایع

صیدایی تاکید کرد: برای رفع این مشکل نیازمند پیوند و تعامل کامل و همه‌جانبه میان دانشگاه و صنایع مختلف به ویژه در بحث کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: کشاورزان و دامداران ما باید از دانش دانشگاهیان بهره‌برداری کرده و جامعه دانشگاهی نیز نباید تحقیقات خود را محدود به آزمایشگاه‌ها کنند.

صیدایی در پایان اعلام کرد: در این حوزه استانداری البرز و دستگاه‌های مختلف اجرایی حاضر به همکاری با دانشگاه و صنایع بوده و تسهیلات ویژه‌ای نیز برای کاربردی کردن دانش علمی کشور در صنایع مختلف ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول