اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند خبر داد

اختصاص 76 هکتار از اراضی دماوند به طرح توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص 76 هکتار از اراضی این شهرستان در نخستین گام به طرح توسعه کشاورزی خبر داد.

اختصاص 76 هکتار از اراضی دماوند به طرح توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏‌فرزاد ‌در جلسه طرح توسعه کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت این طرح بزرگ ملی اظهار داشت: این طرح بسیار مهم که به گفته رئیس جمهور بالاتر از مسکن‌مهر است با هدف تحول در بخش کشاورزی در کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این طرح جلوگیری از تعرض به اراضی دولتی و پدیده شوم زمین‏‌خواری است که با زیر کشت بردن اراضی مستعد کشاورزی در همه شهرستان‏‌ها همه زمین‏‌های تحت مالکیت دولت حفظ خواهد شد و هم در تولید محصولات کشاورزی و صادرات آن تحول بزرگی رخ خواهد داد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به واگذاری و اختصاص 76 هکتار از اراضی شهرستان دماوند به این موضوع در نخستین گام خاطرنشان کرد: دماوند نخستین شهرستانی است که زمینی را به این طرح اختصاص داده و قرار است توسط مسئولان عالی‌رتبه کشوری این طرح بزرگ از شهرستان دماوند آغاز شود.

قاسمی‏‌فرزاد در ارائه راهکارهایی در زمینه تسریع در روند بررسی طرح‏‌ها و واگذاری اراضی بیان کرد: کارگروهی از ادارات مرتبط در شهرستان دماوند تشکیل شود تا به صورت هم‏زمان محل مورد‌نظر برای واگذاری را مورد بازدید قرار دهند و نظر کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: همچنین ادارات مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند موظف هستند، زمین‏‌های مستعد کشاورزی را در اراضی تحت تملک خود شناسایی کنند و آن را به دبیرخانه ستاد برای بررسی و واگذاری ارائه دهند.

رئیس ستاد طرح توسعه مهر کشاورزی شهرستان دماوند همچنین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف کرد تا تعاونی‏‌های واجد شرایط را که متقاضی ارائه طرح هستند، شناسایی و برای بررسی طرح به دبیرخانه ستاد معرفی کند.

فرماندار شهرستان دماوند در زمینه تأمین آب مورد‌ نیاز این طرح بزرگ کشاورزی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‏‌ای موظف است آب مورد نیاز کشاورزی در مناطق واگذار شده را تأمین کند و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

قاسمی‏‌فرزاد از همه دستگاه‏‌ها و نهادهایی که در طرح توسعه کشاورزی در شهرستان دماوند نقش دارند، خواست تا با سرلوحه قرار دادن شعار مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در آغاز سال‌جاری یعنی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اهتمام ویژه‏‌ای به موضوع تولید داشته باشند و کارهای مربوط را با جدیت و اهتمام ویژه‏‌ای دنبال کنند.

این جلسه با حضور اعضای کارگروه و با هدف بررسی راهکارها و ارائه پیشنهادات لازم برای تسریع در روند اجرای طرح توسعه کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول