اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودان خبر داد

ارائه تسهیلات به جوانان جویای کار در بخش کشاورزی رودان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودان از ارائه تسهیلات به جوانان فاقد شغل و علاقه‌مند به ورود به بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

ارائه تسهیلات به جوانان جویای کار در بخش کشاورزی رودان

اسماعیل ناصح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان رودان هرمزگان، از ارائه تسهیلات به فارغ‌التحصیلان رشته‌های تحصیلی مرتبط با بخش کشاورزی و یا علاقه‌مند به فعالیت در این بخش خبر داد.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه اشتغال بخش کشاورزی در این شهرستان با هدف توسعه و رونق کشاورزی و ساماندهی بیکاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش تشکیل شده، اعلام کرد: افرادی که فاقد مهارت لازم در بخش کشاورزی هستند، به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند و پس از کسب مهارت‌های لازم این افراد نیز می‌توانند با مراجعه به "سایت توسعه اشتغال در بخش کشاورزی" با دریافت کد رهگیری در این سامانه و پس از استعلام و احراز شرایط لازم قانونی، در راستای ارائه تسهیلات به ستاد توسعه اشتغال معرفی می‌شوند.

ناصح عنوان کرد: تاکنون حدود 950 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد استعلام مربوط به 480 نفر به ستاد ارسال شده است.

این مسئول ادامه داد: استعلام‌های مربوطه از چهار نهاد سازمان تأمین اجتماعی، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، بیمه خدمات درمانی و جهاد کشاورزی به عمل می‌آید.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودان هم‌چنین از معرفی 30 نفر از افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به ستاد اشتغال شهرستان خبر داد که از این تعداد، پس از بررسی‌های ستاد، 28 طرح مورد تصویب قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از مجموع طرح‌های مصوب ستاد اشتغال تاکنون تعداد 10 طرح در بخش احداث گلخانه و هشت طرح نیز در زیربخش‌های کشاورزی برای ارائه تسهیلات معرفی شده‌اند و 10 طرح نیز پس از بررسی میدانی و نظارت ارگان‌های مربوطه با انجام استعلامات نهایی، جهت ارائه تسهیلات معرفی می‌شوند.

ناصح در پایان به علت ترکیب جمعیتی شهرستان و بالا بودن نرخ بیکاری بالاخص در روستاها و نیز وجود زمین‌های مستعد کشاورزی در این مناطق، از بخشداران و دهیاران درخواست کرد: نسبت به اطلاع‌رسانی و معرفی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و افراد دارای مهارت در این مناطق اقدام کنند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول