اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

خرده مالکی درد مزمن بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خرده مالکی را آفتی در بخش کشاورزی دانست و گفت: خرده مالکی درد مزمنی برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

خرده مالکی درد مزمن بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، مسعود محمدیان در آیین معارفه مدیر جدید جهادکشاورزی شهرستان مرند با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی با توجه به اولویت‌های تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی محدودیتی وجود ندارد، اظهار کرد: در این راستا ارائه تسهیلات و زمین در مناطق محروم به سرمایه‌گذاران این بخش در اولویت بوده و سازمان از وجود هر تعداد سرمایه‌گذار در بخش صنایع غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه به طور عمومی محصولات کشاورزی در مناطق دور از مرکز تولید شده و حمل‌و نقل مواد اولیه موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود، افزود: بنابراین استقرار صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در نزدیکی محل تولید محصولات کشاورزی باعث کاهش هزینه‌های تولید، ضایعات و نگهداری طولانی محصولات کشاورزی و امکان افزایش تولید و توسعه صادراتی فراهم می‌شود.

محمدیان، خرده مالکی را آفتی در بخش کشاورزی دانست و افزود: خرده مالکی باعث هدر‌ رفت منابع آب و خاک در روستاها شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خرده مالکی درد مزمنی برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: در خرده مالکی آب زیادی هدر می‌رود و مالک کود را بدون دلیل به مزرعه می‌دهد درصورتی که در اراضی یکپارچه و با مساحت بالا از آب با بهره‌وری بالا استفاده می‌شود و برای خرده مالکی مقرون به صرفه نیست که از روش‌های علمی استفاده کند.

محمدیان ادامه داد: اگر یکپارچه‌سازی اراضی انجام شود و زمین‌های کشاورزی تجمیع شوند، نه تنها در مصرف آب صرفه‌جویی بلکه محصولات بیشتری هم برداشت می شود.

وی افزود: کشاورزان کم زمین با ایجاد تشکل ضمن یکپارچه‌سازی اراضی زمینه لازم برای ارائه خدمات در قالب شرکت‌های تعاونی را فراهم می‌کند در این صورت همانند بسیاری از کشورهای جهان کشاورزان خرده‌پا     سهام‌دار شرکت‌ها خواهند بود و به جای قطعه قطعه شدن زمین سهام بین وارثان تقسیم خواهد شد.

در پایان این مراسم جلال رحیم‌زاده به‌عنوان مدیر جدید جهادکشاورزی شهرستان مرند معرفی و از زحمات سید جلیل مدینه‌زاد سرپرست سابق این مدیریت تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول