اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان خبر داد

صدور بیش از 70 هزار شناسنامه مکانیزه در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون 70 هزار شناسنامه مکانیزه در سیستان‌وبلوچستان صادر و به مردم تحویل داده شده است.

صدور بیش از 70 هزار شناسنامه مکانیزه در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی زاهدی‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته با اقدامات و تجهیزاتی که خریداری شد تمام ادارات ثبت احوال اعم از نمایندگی‌ها، بخش‌ها و شهرستان‌ها به سامانه صدور مکانیزه شناسنامه مجهز شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون در اجرای این طرح از استان‌های پیشرو بوده‌ایم، افزود: در سال جدید نیز بحث فراخوان صدور شناسنامه را با صدور شناسنامه برای خانواده ایثارگران آغاز می‌کنیم که در این راستا، تفاهمنامه‌ای با بنیاد شهید استان امضا شده که در فاز نخست فراخوان تمامی شناسنامه‌های خانواده‌های ایثارگران، شهدا، آزادگان و جانبازان تعویض و صدور مکانیزه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: در شش ماه امسال، تمامی شناسنامه‌های بالای 15 سال خانواده‌های ایثارگران استان تعویض و به شناسنامه مکانیزه تبدیل خواهد شد و این گامی نخست برای فراخوان تعویض شناسنامه‌های قدیم است.

زاهدی‌نیا به آرشیو الکترونیکی اسناد ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح، 3 میلیون و 700 هزار سند سجلی موجود در استان به صورت فایل الکترونیکی در آمده که باید در اختیار ادارات قرار داده شود و محل صدور را در ارائه خدمت از بین ببریم.

وی تصریح کرد: این طرح سال گذشته در استان آغاز و تاکنون یک‌میلیون و 600 هزار سند اسکن و تبدیل به فایل اطلاعاتی شده و یک‌میلیون و 200 هزار سند هم بارگذاری و آماده ارائه خدمت است که در تیرماه سال‌جاری این طرح به طور آزمایشی افتتاح و ادارات ثبت احوال کل استان قادر خواهند بود شناسنامه‌ها را بدون توجه به محل صدور برای مراجعه‌کنندگان صادر کنند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: تاکنون 45 درصد اسناد آرشیو شده و تا آذرماه سال‌جاری تمامی اسناد اسکن و این طرح را زودتر از موعد به اتمام خواهیم رساند.

 

* استقرار ماموران پست در ادارات ثبت احوال

زاهدی‌نیا از استقرار ماموران اداره پست در ادارات ثبت احوال خبر داد و گفت: برای اینکه مردم راحت‌تر خدمات دریافت کنند محلی در ثبت احوال به نمایندگان پست اختصاص داده شده تا امور مردم سریع‌تر انجام شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از ابتدای خردادماه در تمامی ادارات ثبت احوال، نمایندگان پست حضور خواهند داشت و عملیات اخذ وجوه خدمات ثبت احوال نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی از راه‌اندازی سامانه نظارت همگانی 1510 خبر داد و افزود: سامانه نظارت همگانی 1510 اطلاعاتی را راجع به خدمات سجلی، کارت شناسایی و خدمات ثبت احوال در اختیار مردم قرار می‌دهد و مجهز به سیستم نظارت همگانی است.

زاهدی‌نیا گفت: در این طرح مردم را به عنوان ناظر خود در این سامانه طراحی کرده‌ایم و مردم هم می‌توانند هر نوع اظهارنظر مثبت یا منفی را به این شماره ابراز کنند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول