اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کهگیلویه:

10 گروه شناسنامه‌دار تعزیه در کهگیلویه فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه 10 گروه شناسنامه‌دار تعزیه در کهگیلویه فعالیت می‌کنند، گفت: این گروه‌ها در ایام و مناسبت‌های مختلف سال به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند.

10 گروه شناسنامه‌دار تعزیه در کهگیلویه فعالیت می‌کنند

آزاد خردمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با بیان اینکه انجمن تعزیه در کهگیلویه تاسیس شده، خاطرنشان کرد: تعزیه نمایشی است که در آن واقعه کربلا به وسیله هنرمندانی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود و در کشور ایران اسلامی به دلیل عشق به ائمه به خصوص امام حسین و شهیدان کربلا طرفداران زیادی دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه افزود: این هنر نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی و شیعی است که بیشتر در مورد حوادث کربلا و مصائب اهل‌بیت به کار می‌رود.

خردمند با اشاره به اینکه تاریخ پیدایش تعزیه به روشنی مشخص نیست، تصریح کرد: در اواخر نیم قرن دوره صفویه، تعزیه تحول نهایی خود را طى کرده و به شکلى که مى‌شناسیم درآمده است.

وی با بیان اینکه قدمت تعزیه در کهگیلویه به دو قرن می‌رسد، ابراز داشت: تعزیه در این شهرستان دارای ریشه و سابقه درخشانی بوده و با توجه به توانایی که در شهرستان در این زمینه وجود دارد بر آن شدیم که با تفکیک تعزیه از انجمن نمایش انجمن تعزیه را به طور مستقل تاسیس کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: به رغم اینکه تعزیه تحت حمایت و زیر مجموعه انجمن نمایش بوده در سال گذشته از هشت سوگواره تعزیه استانی هفت مورد در شهرستان کهگیلویه انجام پذیرفت.

خردمند با اشاره به اینکه 10 گروه شناسنامه‌دار تعزیه در کهگیلویه فعالیت می‌کنند، گفت: این گروه‌ها در ایام و مناسبت‌های مختلف سال به اجرای برنامه می‌پردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه ابراز امیدواری کرد با استقلال تعزیه و تاسیس انجمن تعزیه شاهد رونق و فعالیت گسترده‌تر این هنر سراسر دینی در شهرستان کهگیلویه باشیم.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول