اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال کهگیلویه:

8600 فقره شناسنامه مکانیزه در کهگیلویه صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال کهگیلویه گفت: در سال 90 ، 8 هزار و 600 فقره شناسنامه مکانیزه در شهرستان کهگیلویه صادر شد.

8600 فقره شناسنامه مکانیزه در کهگیلویه صادر شد

سید عیسی جوادی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: در سال 90؛  8 هزار و 600 فقره شناسنامه مکانیزه در شهرستان کهگیلویه صادر شد.

رئیس اداره ثبت احوال کهگیلویه با اشاره به امنیت بالای شناسنامه‌های مکانیزه گفت: این شناسنامه‌ها با نوشته‌های برجسته و تصاویر اسکن شده به کار رفته در آن از ضریب امنیت بالایی برخوردار هستند.

جوادی‌مهر خاطرنشان کرد: هرگونه سوء استفاده از شناسنامه‌های مکانیزه امکان‌پذیر نبوده و دارای طول عمر بیشتری نسبت به شناسنامه‌های قبلی هستند.

وی یادآور شد: شناسنامه افراد زیر 15 سال و بالای 15 سال در تعداد برگ متفاوت است به طوری که شناسنامه افراد زیر 15 سال 4 برگ و شناسنامه افراد بالای 15 سال 8 برگ دارند.

این مسئول افزود: این شناسنامه‌ها برای افراد کمتر از 15 سال به رنگ سبز و در دو برگ و برای افراد بالاتر از 15 سال به رنگ قهوه‌ای و در چهار برگ صادر می‌شود.

جوادی‌مهر با اشاره به اینکه ضریب امنیتی این شناسنامه‌ها بسیار بالاست، گفت: نقش‌های برجسته، پانچ شماره سریال شناسنامه، ثبت شماره ملی به صورت بارکد، اسکن عکس و رایانه‌ای بودن مشخصات از جمله ویژگی‌های امنیتی شناسنامه‌های مکانیزه به شمار می‌رود.

رئیس اداره ثبت احوال کهگیلویه تاکید کرد: طبق برنامه تعیین شده تا پایان برنامه پنجم توسعه همه افراد باید دارای شناسنامه مکانیزه شوند.

جوادی‌مهر بیان کرد: برای چهار دسته از افراد شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود، گروه اول افرادی هستند که شناسنامه آنها مفقود شده، گروه دوم 15 ساله‌ها، گروه سوم افرادی که مشخصات سجلی آنان باید بر اساس حکم دادگاه تغییر کند و گروه چهارم نیز 30 ساله‌ها هستند.

رئیس اداره ثبت احوال کهگیلویه تصریح کرد: 30 ساله‌ها نیز برای تغییر عکس شناسنامه خود باید به شعب ثبت احوال مراجعه کنند که در این صورت شناسنامه مکانیزه برای آنها صادر خواهد شد.

وی شناسنامه و کارت ملی را اسناد هویتی هر شخص دانست و از همه همشهریان خواست که با دقت از اسناد هویتی خود محافظت کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول