اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از خردادماه برگزار می‌شود

دوره‌های روخوانی قرآن در مناطق محروم خوزستان

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از برگزاری دوره‌های روخوانی و روانخوانی در مناطق محروم از خردادماه خبر داد.

دوره‌های روخوانی قرآن در مناطق محروم خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم شمیری ظهر امروز در نشست مدیران مؤسسات قرآنی استان اظهار کرد: برگزاری دوره‌های روخوانی و روانخوانی در مناطق محروم از خردادماه آغاز خواهد شد. البته این امر ویژه مؤسسات قرآنی توانمند استان خوزستان خواهد بود.

وی افزود: در اهواز به منظور بیمه فعالان قرآنی برای 200 نفر پرونده تشکیل شده است. بیمه تکمیلی فعالان قرآنی نیز مشروط به آن است که یک سال بیمه تأمین اجتماعی باشند.

شمیری بیان کرد: هر مؤسسه قرآنی هر سه ماه یکبار ملزم به ارائه گزارش عملکرد است و اگر این مهم محقق نشود نمره منفی برای موسسات قرآنی در پی دارد و با هر نمره منفی میزان حمایت‌ها کم می‌شود.

وی از برگزاری دوره خبرنگاری قرآنی در استان خبر داد و گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه، 30 نفر از سوی مؤسسات قرآنی معرفی می‌شوند.

کارشناس مسئول امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از اعزام عمره‌گزاران فعال قرآنی خوزستان خبر داد و گفت: شنبه 27 خردادماه، 22 فعال قرآنی استان خوزستان از طریق پرواز تهران به سفر عمره اعزام می‌شوند و دوره آموزشی آنها نیز در تهران برگزار می‌شود.

شمیری ادامه داد: به تناسب تعداد فعالان و فعالیت‌های قرآنی، سهمیه حج عمره به استان‌ها داده می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 25 برنامه برای مؤسسات قرآنی در نظر گرفته شده که شامل 18 دوره عمومی و هشت دوره تخصصی است و مبتنی بر عملکرد مؤسسات قرآنی این برنامه‌ها تقسیم می‌شود.

شمیری اضافه کرد: در حمایت از مؤسسات قرآنی خوزستان شهرهای محروم مانند آبادان، امیدیه، ماهشهر، سوسنگرد، شادگان، هندیجان و رامهرمز تا سقف 70 درصد و دیگر شهرستان‌ها تا 65 درصد در تمام دوره‌ها از سوی مرکز حمایت می‌شوند.

کارشناس مسئول امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه هر دوره آموزشی دارای نوعی قرارداد است، گفت: نوع قرارداد دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف قرآنی شامل چهار دوره مختلف برای اداره‌ کل ارشاد استان خوزستان ارسال شده است و هر مؤسسه قرآنی دارای کد می‌شود که با نظارت و تأیید این اداره‌ کل برنامه و دوره به مؤسسات قرآنی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول