اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌جنوبی

بخش کودک پر بازدیدترین غرفه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

خبرگزاری فارس: یکی از بخش‌های نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌جنوبی بخش بازی‌های رایانه‌ای کودکان است که بازی‌های ایرانی تولید و عرضه شده با استقبال مردم به ویژه کودکان و نوجوانان مواجه شده است.

بخش کودک پر بازدیدترین غرفه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد بیست و هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خود را در خراسان‌جنوبی برگزار کرد و در حالی امروز آخرین روز این نمایشگاه سپری می‌شود که استقبال مردم بیرجند از این نمایشگاه هر روز بیشتر می‌شود.

نکته قابل توجه در این نمایشگاه وجود نرم‌افزار در بخش‌های مختلف عمومی و تخصصی است به گونه‌ای که نرم‌افزارهای ارائه شده در این نمایشگاه برای کودکان، زنان و همه بخش‌های تخصصی جامعه مورد استفاده است.

یکی از غرفه‌های پربازدید این نمایشگاه بخش بازی‌های رایانه‌ای است که مورد استقبال نوجوانان و والدین آنها قرار گرفته است.         

محمد دوستی که به همراه فرزندان خود از این نمایشگاه بازدید می‌کرد ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای ایرانی که تولید شده دارای محتوای مناسبی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در جامعه کنونی نسل نوجوان و کودک ما بیشتر به سمت بازی‌های رایانه‌ای تمایل دارند و در روز ساعت‌ها وقت صرف انجام این بازی‌ها می‌کنند لازم است که دولت سرمایه‌گذاری مناسبی برای تولید آثار فاخر در این بخش داشته باشد.

یکی دیگر از بازدید کنندگان از این نمایشگاه نیز به خبرنگار فارس گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار در استان برگزار شده و لازم است که از این دست نمایشگاه‌های تخصصی در استان خراسان‌جنوبی بیشتر برگزار شود.

زهرا احمدی‌زاده به تفاوت بازی‌های ایرانی و سایر بازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اکثر بازی‌های رایانه‌ای خارجی ترویج فرهنگ خشونت است و تأثیر منفی بر روان کودکان و نوجوانان دارد.

وی کیفیت این نمایشگاه و آثار عرضه شده در آن را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در کلیه بخش‌ها به ویژه بخش نرم‌افزارهای قرآنی، کودکان و بازی‌های رایانه‌ای بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

احمدی‌زاده ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای ایرانی که در این نمایشگاه نیز عرضه شده مانند بازی شکست حصر که برگرفته از دفاع مقدس است، در عین حال که دارای هیجان است پیام‌های مثبتی را نیز به کودکان انتقال می‌دهد.

نکته قابل توجه نمایشگاه تخصصی رسانه‌های دیجیتال که از 26 بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند دایر است و فردا آخرین روز این نمایشگاه است، استقبال بی‌نظیر مردم بوده به گونه‌ای که حتی هوای بارانی نیز چیزی از این استقبال نکاسته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول