اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

ساخت فضای مناسب برای مدارس غیردولتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مهم‌ترین برنامه سال جاری این اداره کل ساخت فضای مناسب برای مدارس غیردولتی است.

ساخت فضای مناسب برای مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیردولتی اظهار کرد: در ابتدای ایجاد مدارس غیردولتی در کشور نگاه مناسبی نسبت به این مدارس وجود نداشت اما در حال حاضر پس از گذشت سال‌ها از ایجاد این مدارس به خاطر فعالیت‌های فراوان و مفید، شاهد این هستیم که مردم اعتماد زیادی به مدارس غیردولتی دارند.

وی عنوان کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده‌اند، تولید علم بسیار اهمیت دارد و هیچ تولیدی ارزشمندتر از تولید علم نیست.

وی بیان کرد: امروز در امر آموزش و پرورش شاهد این هستیم که مدارس غیردولتی فعالیت‌های مفیدتری نسبت به مدارس دولتی دارند.

حبیبی تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان قزوین چهره‌های فرهیخته وارد عرصه آموزشی شده‌اند و این مهم در رشد و توسعه سریع مدارس غیرانتفاعی بسیار مؤثر است.

وی تأکید کرد: مدارس غیردولتی سبب رشد و بالندگی مدارس دولتی است و ایجاد رقابت سالم میان مدارس دولتی و غیردولتی نیز به افزایش سطح علمی در کشور کمک می‌کند.

حبیبی افزود: آموزش و پرورش از ورود فرهیختگان و بازنشستگان این اداره کل در امر مدیریت مدارس غیردولتی حمایت می‌کند زیرا تجربه از مهم‌ترین راهکارهای بهبود آموزش در مدارس است.

وی اضافه کرد: خیرین مدرسه‌سازی که وارد عرصه مدرسه‌سازی می‌شوند در زمان افتتاح مدارسی که ساخته‌اند حضور پیدا می‌کنند تا نتیجه کار خود را ببینند و لذت ببرند اما فرهیختگانی که در امر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، نتیجه کار آنها همین دانش‌آموزانی هستند که امروز دستاوردهایشان را به نمایش گذاشته‌اند و بازدید از این نمایشگاه برای آنها بسیار لذت‌بخش است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید به سمت ثبات برنامه‌ریزی و مدیریت حرکت کند و برنامه‌ریزان باید قدرت برنامه‌ریزی برای 20 سال آینده را داشته باشند.

وی نگاه آموزش و پرورش استان قزوین را نگاه کمی و کیفی دانست و افزود: کیفیت و کمیت در امر آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد و نمی‌توان یکی را قبول کرد و دیگری را نادیده گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به سختگیری آموزش و پرورش به انحلال مدارس غیرانتفاعی اضافه کرد: معتقدیم انحلال یک مدرسه برابر با از میان رفتن آبروی مدیریت آن مدرسه غیردولتی است.

حبیبی تصریح کرد: تغییر قوانین آموزش و پرورش به ضرر سیستم آموزشی کشور است و قوانین آموزش و پرورش باید با ثبات باشد تا بتوانیم به اشخاص واجد شرایط برای دریافت مجوز احداث مدرسه غیرانتفاعی مشاوره بدهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هرچه قوانین در آموزش و پرورش از ثبات بیشتری برخوردار باشند، سرمایه‌گذاری نیز در این بخش افزایش یافته و در نتیجه رقابت بیشتر می‌شود که این مهم منجر به گسترش بیش از پیش علم در جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: هیچ کاری بهتر از مدیریت یک مدرسه نیست و کسانی که این کار ارزشمند را انجام می‌دهند نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند.

حبیبی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای مدارس غیرانتفاعی یکی از روش‌های ارائه خروجی عملکرد مدارس غیرانتفاعی است، اضافه کرد: این خروجی نشان‌دهنده میزان موفقیت مدیران مدارس غیرانتفاعی در عرصه آموزش و پرورش است و از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در پایان گفت: امیدوارم در راستای گسترش مدارس غیرانتفاعی موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم و برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای مدارس غیرانتفاعی استان قزوین نیز نشان‌دهنده توان بسیار بالای استان در امر آموزش و پرورش است، هر چند مردم استان قزوین شایسته‌اند در جایگاه علمی و آموزشی بهتری قرار گیرند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول