اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت کرمانشاه:

مدارس دینی اهل سنت در استان کرمانشاه تجهیز شدند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در سال گذشته بیش از 700 میلیون ریال صرف تجهیز مدارس علوم دینی اهل سنت شد.

مدارس دینی اهل سنت در استان کرمانشاه تجهیز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌ حجت‌الاسلام جواد کرمی امروز در همایش تجلیل از مدرسان و طلاب برتر مدارس علوم دینی اهل‌سنت استان کرمانشاه اظهار کرد: در 11 مدرسه علوم دینی اهل ‌سنت 194 طلبه مشغول به تحصیل هستند که مهم‌ترین فعالیتی که در این مدارس انجام شده است راه‌اندازی نظام انفورماتیک مدارس علوم دینی است.

کرمی افزود: با نظام انفورماتیک سوابق علمی و آموزشی ثبت و بعد از فارغ‌التحصیلی مدارک بین‌المللی به طلبه‌ها داده می‌شود.

وی با اشاره به بیمه طلاب علوم دینی تصریح کرد: طلاب زیر 20 سال تحت بیمه خدمات درمانی هستند و طلاب بالای 20 سال، سنوات بیمه برای آنها محسوب خواهد شد که بیمه عمر و حوادث نیز شامل طلاب می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت کرمانشاه از افزایش دو برابری حقوق طلاب مدارس علوم دینی خبر داد و گفت: در سال گذشته ساماندهی مدارس علوم دینی انجام شد که 43 نفر از طلاب اهل‌ سنت تعیین سطح شدند و کرمانشاه تنها استانی بود که تمام 43 نفر پذیرفته شدند و برای آنها احکام صادر شد.

وی ادامه داد: مقام اول اجرای انفورماتیک را در سطح کشور داریم و بالاترین درصد قبولی علمی در سطح دو را نیز در کشور داریم.

کرمی از دیگر برنامه‌هایی که مدارس علوم دینی اهل‌ سنت استان انجام داده به صرف 70 میلیون تومان هزینه تجهیز مدارس علوم دینی اهل‌سنت‌، برگزاری اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس و اعزام طلاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب اشاره کرد.

وی از طلاب خواست در فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشارکت و فعالیت بیشتری داشته باشند چراکه مردم اهل‌ سنت کرمانشاه چه از لحاظ علمی و چه فرهنگی گل سرسبد اهل سنت کشور هستند.

وی همچنین با اشاره به بهبود وضعیت اهل ‌سنت نسبت به زمان پیش از انقلاب و توجه نظام به اهل‌ سنت به عنوان برادران دینی که تاثیر بسزایی در پیروزی و تثبیت انقلاب داشتند خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب اهل‌ سنت 95 مسجد داشتند که اکنون به برکت انقلاب اسلامی با مشارکت سپاه پاسداران جمهوری‌ اسلامی شمار این مساجد به 501 مسجد رسیده است.

گفتنی است‌ در پایان این همایش از 43 مدرس و 19 طلبه برتر مدارس علوم دینی اهل ‌سنت کرمانشاه با حضور امام جمعه و فرمانده سپاه نبی‌اکرم (ص) و جمعی از ائمه جماعات اهل سنت تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول