اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس فارس:

60 درصد مدارس فارس فاقد امکانات جانبی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: 60 درصد مدارس این استان نیاز شدید به مراکز جانبی مانند کارگاه، نمازخانه و سالن ورزشی دارند و می‌طلبد در ساخت این مراکز که اهمیت آن‌ها کمتر از ساخت خود مدرسه نیست، تلاش کنیم.

60 درصد مدارس فارس فاقد امکانات جانبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، احمد دست‌نیان صبح امروز در چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان مرودشت اظهار داشت: 60 درصد مدارس فارس نیاز شدید به مراکز جانبی از قبیل کارگاه، نمازخانه و سالن ورزشی دارند و می‌طلبد در ساخت این مراکز که اهمیت آن‌ها کمتر از ساخت خود مدرسه نیست، تلاش کنیم.

دست‌نیان افزود: مشارکت در امر مدرسه‌سازی تنها ساخت مدارس چند میلیاردی نیست، بلکه بر اساس آموزه‌های دینی هر کس به اندازه توان خود می‌تواند در  این کار قدم بردارد و به کاروان خیران بپیوندد.

وی اضافه کرد: در سال جاری با اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش که دوره ابتدایی بعد از چهل سال دوباره به دوره شش ساله تبدیل می‌شود، آنهم زمانی که تمام مدارس ابتدایی ما پنج کلاسه است، خیران با ساخت یک کلاس و یا یک نمازخانه می‌توانند نظام آموزشی را یاری کنند.

در ادامه این جشنواره فرماندار شهرستان مرودشت نیز برگزاری مراسم تجلیل از خیران را حداقل کاری که بازتاب طبیعی کار بزرگ آنان است دانست و ابراز داشت: در مقابل الطاف و پاداش الهی این قدردانی‌های ما بسیار اندک بوده و انجام کار نیک یکی از بازتاب‌هایش برگزاری این محافل است که برای قدردانی از کار نیک خیران صورت می‌گیرد.

سیدیدالله حسینی افزود: مسیر طبیعی خلقت انسانی دین‌داری و کار نیک است و از این بابت خیران نیز باید به دلیل برخورداری از بضاعت مالی است که در راه خدا انفاق می‌کنند، بهره‌مندی از روحیه و نعمت انفاق که اغلب در کمتر کسی یافت می‌شود و اقدام به کار خیر که در سایه دین انجام می‌دهند؛ خداوند بزرگ را شاکر باشند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم روحیه جهاد مدرسه‌سازی را در سایر ابعاد اجتماعی نیز تعمیم بدهیم.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول