اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه خبر داد

کاهش 33 درصدی حمل و نقل کالا از طریق ریل

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش 33 درصدی میزان حمل و نقل کالا از طریق ریل در سال 90 خبر داد و گفت: این کاهش باید در سال 91 جبران شود.

کاهش 33 درصدی حمل و نقل کالا از طریق ریل

شهرام افندی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در سال 90 حدود 10 میلیون و 130 هزار تن کالا در سطح کشور جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: 91 درصد این میزان از طریق حمل و نقل جاده‌‌ای و 9 درصد آن نیز از طریق حمل و نقل ریلی امکان‌پذیر شده است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به برگزاری همایش بین‌المللی ترانزیت و نقش آن در توسعه محور شرق اشاره کرد و گفت: هر یک از کشورهای منطقه می‌توانند با فراهم آوردن زیرساخت‌ها از امکان ترانزیت کالا برای کشور خود استفاده کند.

افندی‌زاده به موقعیت کشورهای منطقه در ترانزیت کالا اشاره کرد و اظهار داشت: کشورهای CIS، پنجاه و دو درصد سهم ترانزیت کالا با اروپا را در اختیار دارند که این رقم بالا می‌تواند تأثیر زیادی در اقتصاد جهان داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیتی که کشور ایران در آن قرار گرفته است می‌تواند نقش زیادی در توسعه ترانزیت در منطقه ایفا کند.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ایران در تمام کریدورهای موجود نقش خاصی را ایفا می‌کند، تصریح کرد: ایران به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد نقش اساسی در این محور ایفا می‌کند همچنین در کریدور شمال به جنوب مسیر فعلی از اقیانوس هند به سمت اروپا 11 هزار و 500 کیلومتر است که این مسیر از طریق ایران به 8 هزار و 500 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند که این یک کاهش 30 درصدی است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول