اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌‌های خوزستان:

حضور زنان در اجتماع باید ایمن باشد

خبرگزاری فارس: مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: حضور خانم‌ها در عرصه فعالیت‌‌های اجتماعی باید با رعایت استانداردهای اخلاقی و حضوری ایمن باشد تا مبادا در این زمینه مشکلی ایجاد شود.

حضور زنان در اجتماع باید ایمن باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی ظهر امروز در جشنی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بسیاری از تقسیمات دوگانه بین زن و مرد را بهم ریخت و نگاه به زن را تغییر داد به طوری که روز تولد حضرت زینب(س) روز پرستار نامگذاری شد و این‌گونه بود که نگاه به حرفه پرستاری و جامعه پرستاران به کلی تغییر یافت.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت‌های اجتماعی بانوان گفت: باید فضا را در جامعه برای حضور اجتماعی زنان با در نظر داشتن اصول اخلاقی و شرعی فراهم کنیم.

شفیعی خاطر نشان کرد: خانم‌ها نقش خود را در جامعه حفظ کنند مبادا فضا به گونه‌ای شود که خانواده‌های مذهبی بگویند با رفتن فرزندانمان به دانشگاه آنها از نظر مسائل دینی لطمه خوردند.

 

این مقام مسئول در امور فرهنگی خوزستان خاطر نشان کرد: فضای کار به گونه‌‌ای باشد که خانم‌ها رسالت‌های اجتماعی خود را در فضایی سالم مطابق با اصول و شاخص‌‌های دینی و اخلاقی به خوبی ایفا نمایند.

وی همچنین بر حس همگرایی و دلسوزی بانوان در محیط‌های کار اداری نسبت به هم تأکید کرد و گفت: در فضای آشفته امروز که همه نگران و گاهی گریزان ازهم هستند اگر این حس مشترک در محیط کار وجود داشته باشد می‌‌تواند اتفاقات خوبی رخ دهد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد: زنان شاغل در محیط اداری توجه کنند که نیازهای زندگی شخصی و خانوادگی خود را جدی بگیرند، چرا که اگر دلبستگی به محیط کار بر فضای خانه و زندگی مشترک و روحیه مادری تأثیر بگذارد، زنگ خطر به صدا در می‌آید.

شفیعی یادآور شد: در این زمینه دو بخش تأثیرگذارند نخست مدیران و سیاستگذاران چرا که باید خانم‌‌ها را متفاوت از آقایان در محیط کار ببینند و مطالبات از زنان باید متفاوت از مطالبات از مردان دیده شود. البته خود زنان هم باید به این موضوع اهمیت دهند و حضور زنان به گونه‌ای مدیریت شود که بر نقش خانوادگی آنان تاثیر منفی نگذارد.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول