اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

زنان مسلمان صحنه را برای بی‌اعتقادها خالی نکنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز اگر زنان جامعه اسلامی به صحنه نیایند کارها به دست کسانی می‌افتد که اعتقادات خلاف دین دارند و از فرهنگ‌های غربی پیروی می‌کنند.

زنان مسلمان صحنه را برای بی‌اعتقادها خالی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در مراسمی که با حضور بانوان و مشاوران امور فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با عرض تبریک به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: حضرت زهرا(س) الگوی بسیار مناسب برای مردان و زنان جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) تربیت یافته مکتب اسلام و بسیار پاکدامن بود، از این رو اگر ما سعادت دنیا، آخرت و قرب خداوند را می‌خواهیم، باید از این زن بزرگ تاریخ بشریت الگو بگیریم.

امام جمعه شهر قزوین اظهار کرد: تمام لحظات زندگی حضرت زهرا(س) برای ما درس بزرگی است و تمام مردان و زنانی که در دستگاهای اجرایی فعالیت می‌کنند باید به صورت کامل زندگی این حضرت را مطالعه و به آن عمل کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم از حضرت زهرا(س) الگوگیری کنیم در مرتبه نخست باید این شخصیت بزرگ را بشناسیم و بعد از شناخت زندگیمان را بر مبنای آن معرفت و شناخت قرار دهیم.

باریک‌بین گفت: حضرت زهرا(س) به گونه‌ای زندگی می‌کردند که در زندگی بزرگترین خواسته‌شان این بود که مردی ایشان را نبیند اما در عین حال هرگاه که لازم بود و اسلام را در خطر می‌دیدند وارد اجتماع می‌شدند و سخنرانی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز لازم است که زنان جامعه اسلامی در اجتماع و در کارهای اجرایی با جدیت حضور داشته باشند، گفت: البته این حضور و فعالیت باید با الگوگیری از رفتارهای حضرت زهرا(س) باشد و زنان جامعه اسلامی باید به صورت کامل مراقب رفتارهای خود باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امروز اگر زنان جامعه اسلامی به صحنه نیایند کارها به دست کسانی می‌افتد که اعتقادات خلاف دین و اسلام دارند و از فرهنگ‌های بیگانه و غربی پیروی می‌کنند.

امام جمعه شهر قزوین تصریح کرد: متأسفانه امروز تبلیغات دشمنان اسلام سبب شده که بسیاری از زنان ما به سمت بدحجابی و پوشیدن لباس‌هایی بروند که خلاف شرع و دین مبین اسلام است و موجب به وجود آمدن جنبه‌های فساد‌آور است و جاذبه‌های جنسی را برجسته می‌کند.

وی عنوان کرد: پوشیدن لباس تنگ و نامناسب برای زنان گناهی بزرگ است و هر کس در دوختن و فروش این لباس‌ها نیز دخیل باشد، دچار گناه می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه زنان می‌توانند با دقت در حالات حضرت زهرا(س) به مقامات بالایی نزد خداوند دست پیدا کنند، خاطرنشان کرد: از خداوند متعال برای بانوان مسلمان آرزو می‌کنم که همیشه پیرو حضرت زهرا(س) و یک نمونه مناسبی از آن حضرت در جامعه اسلامی باشند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول