اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

هر کسی جلوی رهبری بایستد مقابل خون شهدا مسئول است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا در وصیتنامه‌های خود همواره مردم را به تبعیت از رهبری سفارش کرده‌اند، گفت: هر کسی جلوی رهبری بایستد مقابل خون شهدا مسئول است.

هر کسی جلوی رهبری بایستد مقابل خون شهدا مسئول است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در یادواره بزرگ شهدای معلم و دانش‌آموز خراسان‌شمالی اظهار داشت: این انقلاب ساده به دست نیامده و نتیجه خون هزاران شهید به خون خفته، آزاده، جانباز و تمام اینها نتیجه خون دل‌خوردن است که نظام پرافتخار جمهوری اسلامی به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به اینکه کدام خیانت بدتر از اینکه با عملکرد خود نظام اسلامی را بد جلوه دهیم، افزود: امروز ایرانی اسلامی در کشورهای مختلف عزت‌مند و پرافتخار است و باید این عزت‌مندی حفظ شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد:‌ همه باید در این کشور کار کرده و برای سازندگی نظام جمهوری اسلامی کمر همت ببندند.

وی اضافه کرد: همه شهدا برای یک چیز به شهادت رسیده‌اند و آن سرافرازی نظام اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش انقلاب اسلامی ایران را پیرو راه عاشورا عنوان کرد و گفت: انقلاب در واقع کارخانه انسان‌سازی بوده که با به ثمر نشستن آن کشور عزت‌مند و در مسیر رشد و تعالی قرار گرفت.

* هر کسی به نظام خیانت کند، خداوند چهره‌اش را به مردم نمایان می‌کند

حاجی‌بابایی تاکید کرد: هر کسی در هر لباسی به نظام خیانت کند، نه در آن دنیا بلکه در این دنیا خداوند چهره واقعی‌اش را برای مردم نمایان و آشکار می‌کند.

وی ‌گفت:‌ بسیاری از خانواده‌ها سه شهید داده و حتی بسیاری از فرزندان شهدا پدر خویش را قبل از شهادت زیارت نکرده‌اند، از این رو مسئولیت در قبال خون شهدا خیلی سنگین است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مردم و مسئولان اظهار داشت: مبادا پست و مقام و انجام امور روزمره ما را در رسالتی که در قبال نظام اسلامی و خون شهدا داریم، غافل کند.

* انقلاب اسلامی با یاد شهیدان زنده نگاه داشته شده است

حاجی‌بابایی همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی را یاد شهیدان زنده نگاه داشته است، افزود: ملت و مسئولان باید چراغ راه را شهیدان قرار دهند و در راستای گسترش این فرهنگ تلاش کنند.

وی تصریح کرد:‌ این کشور، کشوری بوده که با خون شهیدان، آموزه‌های قرآنی و وجود رهبری پیروز شده از این رو باید تمام عوامل پیروزی انقلاب تقویت و زنده نگاه داشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهدا با شهادت خویش پرچم علی(ع) و زهرا(س) را برافراشته کرده‌اند، گفت: شهدا با شهادت خویش برای همیشه جاودانه شده‌اند لیکن ما در قبال شهدا نسبت به تکالیفی که بر عهده ماست وظیفه سنگینی داریم.

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی نیز در طول 33 سال گذشته همواره از امام خویش دفاع کرده و حتی یک قدم عقب‌نشینی نکرده‌اند، افزود: در طول تاریخ ملتی مشابه ملت جمهوری اسلامی ایران جز در مقطعی از تاریخ را به خود ندیده و باید به خاطر این ملت وفادار قدردان و سپاسگزار باشیم.

به گزارش فارس، یادواره بزرگ شهدای معلم و دانش‌آموز خراسان‌شمالی در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

خراسان‌شمالی در طول جنگ تحمیلی 64 معلم شهید و 374 دانش‌آموز شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول