اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی:

تحلیل زنجیره ارزش غذایی صنایع اولویت‌دار در راستای حمایت از صنایع است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح تحلیل زنجیره ارزش غذایی صنایع اولویت‌دار گفت: این طرح می‌تواند گامی اساسی برای حمایت از صنایع و کمک به سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع جدید باشد.

تحلیل زنجیره ارزش غذایی صنایع اولویت‌دار در راستای حمایت از صنایع است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالقهار ناصحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین اظهار کرد:‌ امروزه ما شاهد سرمایه‌گذارانی هستیم که بدون برنامه‌ریزی و مطالعات علمی دست به سرمایه‌گذاری می‌زنند و نهایتا با مشکل مواجه می‌شوند که البته این مشکلات فقط به سرمایه‌گذار لطمه نمی‌زند زیرا افراد زیادی را بیکار و مشکلاتی در این خصوص به وجود می‌آورد.

وی گفت:‌ گاهی وجود صنایع و کارخانه‌های متعدد در یک بخش و یک محصول سبب می‌شود تا علاوه بر ایجاد مشکلات در نحوه عرضه و رقابت‌های سنگین در به دست آوردن بازار فروش شرکت‌ها کاهش پیدا کند و در واقع شاهد نوعی اشباع شدگی در بازار باشیم که می‌تواند به شرکت سرمایه‌گذار و مردم ضربه بزند.

ناصحی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران ما باید بتوانند در صنایعی سودآور و البته مورد نیاز استان سرمایه‌گذاری کنند، خاطرنشان کرد: با این روش علاوه بر ایجاد اشتغال و سودآوری بتوانند محصولی تولید کنند که در مرحله فروش نیز مشکل نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اذعان کرد:‌ بر این اساس شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اجرای طرح تحلیل زنجیره ارزش غذایی صنایع اولویت‌دار استان در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را در استان شناسایی و به بررسی اولیه در این خصوص می‌پردازد، به این شکل که سرمایه‌گذار می‌تواند در ابتدای کار از بررسی‌های اولیه این شرکت استفاده و در این خصوص تحقیق کند.

ناصحی اظهار کرد: با این روش از به وجود آمدن صنایع مشابه جلوگیری می‌شود و از طرفی می‌توان به سرمایه‌گذاران کمک کرد تا با مطالعه و برنامه‌ریزی به تولید محصولاتی از جمله مواد اولیه سایر شرکت‌ها در استان بپردازد که از نظر سوددهی نیز بهتر از موارد مشابه و تولید خود محصول می‌شود.

حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در طی سال گذشته از پنج پایان‌نامه دانشجویی حمایت شده است، بیان کرد:‌ با بررسی‌های انجام شده و تعاملات ایجاد شده میان دانشگاه‌های استان از دانشجویان خواسته می‌شود تا در صورت تمایل پایان‌نامه‌های خود را با موضوعات درخواستی و ارسالی ارائه دهند که در اینصورت با ارزیابی کارشناسان و اساتید از پایان‌نامه‌های برتر تقدیر می‌شود.

ناصحی ادامه داد‌:‌ البته تقدیر و حمایت از پایان‌نامه‌ها تنها در پرداخت هدیه خلاصه نمی‌شود و تلاش داریم تا بتوانیم پایان‌نامه‌های برتر را وارد عرصه تولید کنیم و به بهترین شکل از این مطالعات استفاده شود.

وی ادامه داد:‌ در نظر داریم تا در سال 91 نیز بیش از پنج پایان‌نامه برتر را مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دهیم.

نیاز بازار‌های مقصد بررسی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص صادرات و توجه به تولیدات داخلی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با تشکیل تیمی متخصص به بررسی بازارهای مقصد دنیا می‌پردازد.

ناصحی با اشاره به اینکه این تیم در ابتدای کار خود بازارهای کشور چین، عراق و هند را به عنوان بازار مقصد مورد بررسی خود قرار داده است، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم بهترین محصولات را در بهترین کشورهای جهان و بازارهای خریدار به فروش برسانیم، نیاز است که بتوانیم با اطلاعات دقیق بازارهای کشورهای هدف را مورد بررسی قرار دهیم و این امر برای تک تک شرکت‌های صادر‌کننده امکان‌پذیر نیست لذا این نیاز احساس شد که این تیم به صورت منسجم در ابتدا با بررسی بازارهای این سه کشور دنیا محصولات استان را برای فروش در این بازارها آماده کنند.

نوسازی صنایع فرسوده با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با اشاره به اینکه امروزه برخی از صنایع استان به دلیل طول عمر و فعالیت بالا نیاز به نوسازی دارند، تصریح کرد:‌ در موارد فراوانی مشاهده می‌شود که شرکت‌ها به دلیل نبود اعتبارات نمی‌توانند به نوسازی بخش‌های مختلف خود بپردازند که خود این امر سبب کاهش کیفیت کالا و در نهایت مشکلات در بازار عرضه جهانی می‌شود.

ناصحی گفت:‌ شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در این خصوص فعالیت‌هایی انجام داده که امروز می‌توانیم بیش از 40 درصد از هزینه‌های مطالعات در بخش‌های فرسوده و عیب‌یابی شرکت‌ها را بلاعوض به شرکت‌های متقاضی اهدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هزینه رفع عیب و فعالیت‌های تخصصی نوسازی صنایع فرسوده به صورت تسهیلات بانکی در اختیار این شرکت‌ها قرار داده می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند تا سقف 150 میلیون تومان از این اعتبارات استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با بیان اینکه این طرح با همکاری مرحله به مرحله شرکت شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ در این طرح یک کارشناس از شرکت در تمام مراحل همراه با شرکت به رفع عیب می‌پردازد.

ناصحی اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح را 3 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ از تمام شرکت‌هایی که در بخش‌های مختلف احتیاج به نوسازی دارند، تقاضا می‌کنیم تا در این طرح شرکت کنند و البته هیچ محدودیتی برای هیچ شرکتی در این خصوص وجود ندارد.

تهیه بانک اطلاعاتی جامع صنایع شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نبود بانک اطلاعاتی جامع صنایع شهرک‌های صنعتی را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در زمینه تهیه مواد اولیه در داخل استان دانست و خاطرنشان کرد‌:‌ گاهی در استان شاهد این هستیم که برخلاف وجود محصول اولیه با کیفیت مناسب در استان، شهرک‌های صنعتی صنایع محصول مورد نیاز خود را وارد می‌کنند و یا از استان‌های دیگر تهیه می‌شود که همه اینها ناشی از بی‌اطلاعی است.

ناصحی وجود بانک اطلاعاتی جامع شهرک‌های صنعتی استان قزوین را زمینه‌ای برای رسیدن به خودکفایی درون‌شهری دانست و بیان کرد:‌ با راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی صنایع می‌توانند محصولات خود را معرفی و به بیان نیازمندی‌های خود بپردازند که این کار می‌تواند راهی برای آغاز تعاملی مناسب میان صنایع قزوین ایجاد کند.

وی افزود:‌ در این سایت امکان خرید و فروش اینترنتی فراهم شده است و امیدواریم زمینه‌های فعالیت‌های الکترونیک صنایع قزوین در این سایت به بهترین شکل فراهم شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول