اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

شتاب یافتن توسعه در نواحی صنعتی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس سبب شتاب در تولید زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان شده است.

شتاب یافتن توسعه در نواحی صنعتی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی همت در حاشیه نمایشگاه پاسداشت یک‌صدمین سفر استانی هیئت دولت، در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 11 مصوبه در قالب 58 طرح در بخش شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس، رهاورد سه مرحله سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به این استان است، اظهار داشت: اجرای این مصوبات سبب تحول بی‌نظیر در توسعه زیر ساخت‌های صنعتی این استان با محوریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در شهرک‌های صنعتی فارس در مجموع از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از دستگاه‌های پیشتاز این استان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به شمار می‌رود.

همت در تشریح اجرای مصوبات سفر در دور اول سفرها که فروردین ماه 1386 انجام شد، اضافه کرد: در این دور از سفرها در مجموع چهار مصوبه مربوط به شهرک‌های صنعتی به تصویب هیئت وزیران رسید که اجرای مصوبات دور اول سفر از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است.

وی ایجاد 11 شهرک و دو ناحیه صنعتی در مجموع به مساحت 2 هزار و 900 هکتار در استان فارس را از مهم‌ترین مصوبات دور اول سفر اعلام و تصریح کرد: ایجاد این شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت 92 درصد مراحل پایانی را می‌گذراند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ایجاد و تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بزرگ شیراز، آباده، اقلید، مرودشت و سپیدان را از دیگر مصوباتی اعلام کرد که با پیشرفت فیزیکی 98 درصدی و با اعتبار70 میلیارد ریال انجام شده است.

وی همچنین به اجرای طرح شهرک فناوری شیمیایی و مجتمع خدمات کسب و کار شهرک صنعتی بزرگ شیراز با 5 هزار و 600 متر مربع زیربنا اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه نیز با اعتبار 36 میلیارد ریال از پیشرفت 90 درصدی برخوردارست و تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود.

همت در ادامه با اشاره به اجرای دو طرح خوشه صنعتی در استان فارس خاطرنشان کرد: خوشه‌های صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس و سنگ شمال دو خوشه‌ای بودند که با دستیابی به اهداف توسعه خوشه‌ای به عنوان نخستین خوشه‌های صنعتی توسعه یافته در کشور اعلام شدند و مراحل توسعه در بخش‌های توسعه بازار، صادرات و ارتقای تکنولوژی به خوبی انجام و نتایج بسیار موثری برای ذی‌نفعان خوشه به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به اجرای مراکز کسب و کار در شهرک‌های صنعتی لار و آباده افزود: این طرح‌ها نیز با پیشرفت بیش از 90 درصدی در حال انجام است و به‌زودی به‌بهره برداری می‌رسد.‌

همت در ادامه به چهار مصوبه دور دوم سفر رئیس جمهور به فارس در بخش شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در اردیبهشت ماه سال 87 اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای این مصوبات نیز در مجموع از پیشرفت 91 درصدی برخوردار است.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد خوشه صنعتی صنایع غذایی و دارویی و آشامیدنی با پیشرفت 50 درصدی، اجرای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی شیراز، داراب، ممسنی، نورآباد، مرودشت، فسا، کازرون، سروستان، خرم‌بید، سپیدان و ملوسجان با اعتبار 95 میلیارد ریالی با پیشرفت 90 درصدی، ایجاد صنایع و معادن با اختصاص زمین به این دانشگاه و تامین 100 درصدی زمین توسط شرکت و از مصوبات سفر رئیس جمهور در دور دوم بوده که اجرایی شده است.

همت همچنین با اشاره به وجود سه مصوبه در دور سوم سفرها در دی ماه 88 گفت: اجرای این مصوبات نیز از پیشرفت 85 درصدی برخوردار است.

وی انجام مطالعه امکان‌سنجی شهرک صنعتی آجر در کوار و مرودشت، با پیشرفت 100 درصد، احداث شهرک صنعتی آب در اقلید در شمال فارس با پیشرفت 40 درصد و واگذاری زمین در مناطق محروم این استان با تخفیف از سوی مجمع و هیئت مدیره شرکت نیز با پیشرفت 100 درصد از مصوباتی بیان کرد که اجرایی شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول