اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

آموزش و پرورش در انتخاب معلمان ابتدایی دقت کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: آموزش و پرورش باید در انتخاب معلمان پایه ابتدایی دقت و توجه ویژه‏‌ای داشته باشد.

آموزش و پرورش در انتخاب معلمان ابتدایی دقت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام عبدالعلی استیری پیش از ظهر امروز در نشستی با معلمان نمونه استانی و منطقه‏ای شهرستان فیروزکوه، رمز موفقیت شهید مطهری را احسان به والدین، رسیدگی به نیازمندان و راز و نیاز با خداوند تبارک و تعالی برشمرد.

وی یکی از نیازهای جدی جامعه بشری را توجه اساسی به مسئله معنویت عنوان کرد و با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: با توجه به وجود برخی نواقص و کاستی‏‌ها در نظام آموزشی قبل، در راستای رفع مسائل، برنامه‏‌های جدیدی از سوی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

امام جمعه فیروزکوه اضافه کرد: یکی از این برنامه‏‌ها که در سند تحول شاهد آن هستیم، تغییر نظام آموزشی 3-3-6 است که این نظام هم‏‌اکنون در بیش از 120 کشور مورد استفاده قرار می‏‌گیرد.

استیری با اشاره به مزایای سیستم جدید، به اهمیت و حساسیت ویژه دوران ابتدایی نیم‏‌نگاهی داشت و گفت: با توجه به اینکه معلم سه سال اول ابتدایی یک نفر است و در طول این سه سال تنها دانش‏‌آموزان یک معلم را می‏‌بینند، باید در انتخاب معلمان پایه ابتدایی دقت و توجه ویژه صورت پذیرد.

وی یادآور شد: انتخاب معلمی که از تمام زوایا مورد تأیید و علاقه دانش‏‌آموزان باشد، ضروری است.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به نقش ارزنده معلم در تربیت افراد جامعه، مسئولیت‏‌پذیری همه‏‌جانبه در خصوص نظام جمهوری اسلامی و ترویج ارزش‏‌های اسلامی با تقویت مسئله معنویت و اعتقادات دینی بین جوانان را از موارد ضروری و با اهمیت در مبارزه با هرگونه توطئه فرهنگی دشمنان خواند.

به گزارش فارس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای سند چشم‏‌انداز بیست ساله در هفت فصل و در 15 جلسه در شورای عالی فرهنگی به تصویب نهایی رسیده است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول