اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

معلمان نمونه مشاوران آموزش و پرورش هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: معلمان نمونه مشاوران آموزش و پرورش هستند.

معلمان نمونه مشاوران آموزش و پرورش هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی، منطقه‌ای در مشهد اظهار داشت: در نظر داریم معلمان منتخب را در یک مجلس مشورتی به عنوان مشاوران آموزش و پرورش درباره راه‌های اجرایی شدن سند تحول بنیادین برای سال آینده دعوت کنیم.

فخریان افزود: شبکه آموزش و پرورش، شبکه‌ای فراگیر، گسترده و موثرترین شبکه نیروی انسانی است که ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش را برعهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاهی سطحی نیست، بلکه با دانستن چرایی و چگونگی و چیستی با مبنای اسلامی تالیف شده است.

فخریان با بیان ویژگی‌هایی از شهید مطهری افزود: شهید مطهری با اخلاص در کار و علاقه به اهل‌بیت(ع) و تزکیه نفس و اطاعت از رهبری ولی‌فقیه، توانست نقش معلم را در تحول بنیادین زمینه‌سازی کند.

در ادامه جلسه سیدحمیدرضا پیش‌نماز، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش اظهار داشت: فرایند انتخاب نمونه، روشی برای الگوسازی است تا نسلی پویا، اندیشمند و جامعه‌پذیر با سبک زندگی ایرانی اسلامی را تربیت کنند و ایران را به افق 1404 نزدیک نمایند.

رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم افزود: هزار و 820 معلم فرهیخته که از این تعداد 24 معلم نمونه کشوری و 221 معلم استانی و هزار و 359 معلم منطقه‌ای هستند در این مراسم مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام راشدیزدی نیز اظهار داشت: آموزش و پرورش موتور کشور است و معلمی بهترین شغل است.

استاد حوزه افزود: معلم‌ها را کسی نمی‌تواند اجر دهد، مگر خداوند متعال که مزد معلمان را می‌دهد و حیات معنوی مردم به دست انبیاء و معلمان سپرده شده است.

در ادامه جلسه، از هشت نسل معلم آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به ابتکار مدیرکل حیدرمالداری، غلام‌مولا جنگجو و غلامحسین مهرعلی، علیرضا فولادی و غلامحسین حیدری و سیدمصطفی هاشمیان، تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در اهمیت این برنامه اظهار داشت: خلأ احترام شاگرد و استاد متاسفانه در جامعه آموزشی دیده می‌شود که با این طرح گفتمان تکریم معلمی را در سرزمین خورشید به عنوان حرکت ارزشی ترویج و توسعه پیدا می‌کند.

در ادامه این مراسم از تمبر24 معلم نمونه کشوری با همکاری اداره پست استان خراسان‌رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول