اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

آموزش و پرورش برای انقلاب یک فرصت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش برای نظام یک فرصت است، گفت: عدم استفاده درست از این فرصت سبب می‌شود کل نظام آسیب ببیند.

آموزش و پرورش برای انقلاب یک فرصت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عباس حسنی‌محتشم عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان تویسرکان با اشاره به نقش‌آفرینی معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: معلمان این مرز و بوم با شناختی توأم با علم و یقین معادلات اجتماعی و سیاسی دشمنان را در عرصه‌های مختلف برهم زدند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به مثابه زیربنای ساختاری در عرصه تحولات فرهنگی آموزشی و تربیتی به اقتضای زمان در برهه‌های گوناگون در توسعه و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی حضوری مستمر داشته است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش همدان عرصه تعلیم و تربیت را از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی پیشرفت همه‌جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی برشمرد و تأکید کرد: ریشه تحولات و رخدادهای مثبت و منفی اجتماع در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه معلم به عنوان هادی و راهنما عنصری تأثیرگذار در توسعه و نهادینه‌سازی ارزش‌ها و کسب جایگاه‌های برتر یک ملت است، تصریح کرد: تمام عوامل مؤثر در این نهاد باید با بصیرت‌افزایی و هوشیاری کامل در صحنه تربیت نسل انقلاب عمل کنند.  

حسنی‌محتشم با بیان اینکه اعتقاد و افکار شهید مطهری در آموزش و پرورش مدیریت می‌کند، بیان داشت: فرهنگیان در دهه نخست انقلاب با پیروی از افکار بزرگان و دانشمندان فعال نظیر استاد مطهری نطام سلطه جهانی را که با تمام توان برای مقابله با انقلاب اسلامی وارد صحنه شده بود با بسیج همه آحاد جامعه ترفندهای دشمنان را خنثی کردند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری تمام زیرساخت‌های تعلیمی و تربیتی در قالب طرح سند تحول بنیادین در کشور ریل‌گذاری می‌شود، اظهار داشت: امسال برای آموزش و پرورش در عرصه‌های داخلی و خارجی بسیار مهم است در همین راستا همه فعالیت‌های این نهاد از سوی دشمنان رصد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش فرصتی است برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که عدم استفاده درست از این فرصت سبب می‌شود این نهاد آسیب ببیند که در این صورت کل نظام آسیب خواهد دید.

وی بیان کرد: تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان‌های عالم متقی و آزاده است.

حسنی‌محتشم با اشاره به اینکه تعلیم و تربیتی که تحقق‌بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی باشد مستلزم سخت‌کوشی و تلاش همه فعالان این عرصه است، تصریح کرد: در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است که جامعه بشری آمادگی تحقق حکومت جهانی انسان کامل را یافته و در سایه چنین حکومتی ظرفیت و استعدادهای بشر به شکوفایی و کمال خواهد رسید.

وی در ادامه سند تحول بنیادین را نیازمند تجربه‌ معلمان پیشکسوت دانست و اظهار داشت: با بهره‌مندی راهبردی از داشته‌ها و تجربه غنی آموزشی معلمان پیشکسوت می‌توان موفقیت سند تحول بنیادین را بیمه کرد.

در پایان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از معلمان نمونه در مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان تویسرکان تجلیل شد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول