اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

مهم‌ترین تعامل حوزه و آموزش و پرورش اعزام مبلغ دینی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: اعزام مبلغ به مدارس، مهم‌ترین رکن همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است.

مهم‌ترین تعامل حوزه و آموزش و پرورش اعزام مبلغ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مجتبی ملکی امروز در نشست خبری ششمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با عنوان چشم‌انداز همکاری‌ها در آیینه سند تحول بنیادین با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار کرد: جمهوری اسلامی و سایر برکات الهی حاصل تلاش‌های این ابرمرد تاریخ است و اکنون نیز مقام معظم رهبری به خوبی سکانداری کشتی انقلاب را بر عهده گرفته‌اند.

وی با تاکید بر انجام وظایف به بهترین نحو توسط همه افراد جامعه افزود: قرآن کریم از انسان‌ها می‌خواهد آن‌گونه که شایسته خداوند است تقوا پیشه کنند بنابراین ما نیز باید در حد شأن نظام جمهوری اسلامی به انجام تکالیف خود بپردازیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، تربیت را مقوله‌ای بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این مسئله در قرآن کریم نیز مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری ششمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری طی سفر به قم مطالبی در خصوص ضرورت تعامل و همکاری گسترده‌تر دو نهاد بزرگ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش داشتند که این بیانات سرلوحه کار مسئولان قرار گرفت.

ملکی ادامه داد: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های این دو نهاد عظیم، حوزه‌های علمیه باید ورود جدی‌تری به مقوله آموزش و پرورش کشور داشته باشند و این مهم در بیانات رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از این فرمایشات، بازنگری‌های گسترده‌ای در ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش صورت گرفت افزود: در این خصوص جلساتی میان آیت‌الله مقتدایی و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و پس از تشکیل کارگروه‌های ویژه، تفاهمنامه مربوطه نیز در سال گذشته به امضا رسید.

وی عنوان داشت: سند تحول آموزش و پرورش نیز در سال گذشته به تصویب رسید و منویات رهبری به خوبی در آن دیده می‌شود به طوری که ایشان نیز از اهداف آن تمجید کردند اما اجرایی کردن آن که کار اصلی است، اکنون شروع شده و به تعبیر رهبری، این سند مانند نسخه‌ای است که برای آموزش و پرورش کشور نوشته شده و اکنون نیازمند اجرای دقیق است.

ملکی با بیان اینکه حرکت‌های شتابنده‌ای برای تحقق منویات رهبری و اجرای سیاست‌های سند جدید در حال انجام است گفت: ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از پشتوانه‌هایی قوی مانند کارگروه‌های متعدد برخوردار است و اتاق فکر ستاد نیز تشکیل شده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر نقش رسانه‌ها در انتقال مسائل و مشکلات در این خصوص به مسئولان ابراز کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی گسترده در این زمینه که رسانه‌ها بخشی از آن را تشکیل می‌دهند، شاهد تحقق اهداف سند تحول در آموزش و پرورش باشیم.

وی بیان داشت: تلاش برای نهادینه شدن فعالیت‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش صورت می‌گیرد ضمن اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در بحث آموزش نیروی انسانی و نیز تعریف محتوای آموزش و فعالیت‌های تبلیغی، برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

ملکی تبلیغ را یکی از ارکان فعالیت‌های آموزشی دانست و افزود: حضور مبلغان در مدارس موجب می‌شود که جریان‌های منحط انحرافی و مخرب فکری، جایی برای عرض اندام در میان دانش‌آموزان نداشته باشند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های زیادی به منظور تألیف کتاب‌های درسی دارند گفت: کتاب‌های کمک آموزشی و مجلات نیز می‌توانند از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه استفاده کنند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول