اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد

حضور صنایع معتبر و صاحب برند در نمایشگاه توانمندی‌های قم در مالزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های این استان در مالزی را یکی از دستاورد سفر استاندار قم و هیئت همراه به آن کشور دانست‌.

حضور صنایع معتبر و صاحب برند در نمایشگاه توانمندی‌های قم در مالزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی‌پور با اشاره به سفر هیئتی از استان قم به کشور مالزی افزود: در این سفر توافقات بسیار خوبی صورت گرفت که یکی از آنها برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان قم در استان کلانتان مالزی است.

وی افزود: طبق توافق به عمل آمده سالن نمایشگاهی مجهز و آماده به مدت یک سال در اختیار استان قم قرار می‌گیرد و تا 45 روز دیگر نخستین نمایشگاه توانمندی‌های قم در آن برپا خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: این نمایشگاه نخستین حضور ما در کشور مالزی است، بنابراین باید بسیار قوی برگزار شود و برای رونق آن باید از تجار معتبر و صاحب نام که توانایی شرکت در نمایشگاه را دارند استفاده شود چرا که حضور موفق در کلانتان می‌تواند زمینه ساز حضور دائم در کشور مالزی باشد.

عالی‌پور از استان کلانتان مالزی به عنوان استانی که در حال پیشرفت و توسعه است نام برد و گفت: با توجه به تحولاتی که در این استان در حال انجام است، سرمایه گذاری در آن برای سرمایه گذاران قمی بسیار سودآور خواهد بود.

وی سرمایه گذاری در زمینه سیمان و فولاد را از اولویت‌های سرمایه گذاری برشمرد و اظهار داشت: صنایع غذایی و تبدیلی جای کار بسیار خوبی دارند و می‌توانند در آنجا فعالیت خوبی داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: احداث کارخانه فرش ماشینی، موتور سیکلت و دوچرخه در آنجا بسیار مثمر ثمر خواهد بود و همچنین تولیدات رایانه‌ای و بازی‌های انیمیشن می‌تواند کاربرد خوبی داشته باشد.

عالی پور با بیان اینکه مردم مالزی فرش قم را می‌شناسند، گفت: با توجه به اینکه به هنرهای قرآنی علاقه‌مندی وجود دارد، تابلو فرش‌های قرآنی بسیار مورد پسند مردم کلانتان است.

وی در زمینه صنایع دستی از انگشتر و تسبیح به عنوان کالاهای مورد علاقه مردم استان کلانتان یاد کرد و افزود: علاوه بر همه این موارد احداث هتل نیز از درخواست‌های ایشان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از استان کلانتان به عنوان یک استان مسلمان نشین علاقمند به جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: این استان حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد که از نظر مذهبی بسیار معتقد هستند و علاقه مندی عجیبی به ایران داشته و اخبار این کشور را به دقت دنبال می‌کنند و همراه با نگاه مثبت و متعالی به ایران، شهر قم را به عنوان یک شهر مقدس می‌شناسند.

عالی‌پور افزود: این نگاه مثبت به ایران باعث شده که شهروندان کلانتان در مقابل کالاهای چینی رغبت بیشتری به خرید کالای ایرانی از خود نشان دهند و این موضوع زمینه فعالیت استان قم را در آن استان آسان‌تر می‌کند.

وی با اشاره به توافقات به عمل آمده در استان کلانتان تاکید کرد: برای رونق تجارت بین استان قم و کلانتان هیئت‌های تجاری به آن کشور اعزام خواهند شد و طبق توافق به عمل آمده حجاج آن استان در سفرهای حج ابتدا به قم می‌‌آیند که این امر باعث رونق گردشگری استان خواهد شد.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول