اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خبر داد

برگزاری طرح رحمت و توانمندی دختران روستایی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: طرح رحمت و توانمندی دختران روستایی در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری طرح رحمت و توانمندی دختران روستایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ملیحه نقدی ظهر امروز در نخستین جلسه کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان هدف‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی بانوان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و سایر عرصه‌ها از برنامه‌های کمیته امور بانوان و خانواده استانداری زنجان محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: برگزاری سمینار تخصصی زنان و خانواده در استان و ارتقای توان مدیریتی فعالان عرصه امور زنان و خانواده از دیگر برنامه‌های کمیته امور زنان و خانواده در استان به شمار می‌رود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه طرح نقش زنان در انقلاب اسلامی آغاز شده است، اضافه کرد: در این طرح پژوهشی به نخستین راهپیمایی زنان زنجانی در دوران انقلاب و نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفت کانون و خانه فرهنگی و اجتماعی بانوان در استان زنجان فعالیت دارد، ادامه داد: مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی بانوان در شهرستان‌ها نیز با تامین اعتبار احداث می‌شود.

نقدی با تاکید بر اینکه برنامه‌های کمیته امور بانوان و خانواده استانداری زنجان شامل اهداف کلانی چون صیانت از شان زن و ارائه الگوی زن مسلمان، تحکیم نهاد خانواده مبتنی بر دین اسلام و ارتقای سلامت زنان می‌شود، ادامه داد: بهینه‌سازی مدیریت زنان، مشارکت آن‌ها در اجتماع و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از اهداف خرد کمیته امور بانوان و خانواده استانداری زنجان است که در برنامه‌های سال جاری بر این اهداف تاکید می‌شود.

وی اجرای طرح آموزشی و اجرایی در زمینه عفاف، اجرای طرح گل یاس و اجرای طرح آموزشی استحکام نهاد خانواده از جمله برنامه‌ها و طرح‌های کمیته امور بانوان و خانواده استانداری زنجان برشمرد و یادآور شد: طرح مطلع مهر نیز به منظور آموزش مزدوجین جوان در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان تصریح کرد: طرح رحمت برای آموزش مهارت‌های زندگی در زنان خانه‌دار و ترویج حجاب در استان زنجان برگزار می‌شود که اعتبار مورد نیاز این طرح در سال گذشته تامین شده است و امسال برگزار می‌شود.

وی به برگزاری طرح آیین متعالی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: دفاتر محلی مشاوره نیز در کانون‌های بانوان به منظور ارائه خدمات مشاوره خانواده راه‌اندازی می‌شود.

نقدی همچنین به ارائه آموزش‌های مشترک کمیته امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با صدا و سیما در زمینه زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: تدوین راهکارها در راستای افزایش مهارت زنان و خانواده نیز از دیگر برنامه‌های این کمیته در سال جاری است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول