اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه عمومی ارسک خبر داد

آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی ارسک

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی ارسک از آغاز عملیات احداث کتابخانه بخش ارسک شهرستان بشرویه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی ارسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمدرضا‌ وکیل‌زاده صبح امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش ارسک اظهار داشت: واگذاری زمین این کتابخانه به همت شهرداری و شورای شهر ارسک در مساحت 700 متر مربع آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مردم ارسک همواره در فعالیت‌های فرهنگی و به ویژه مطالعه و کتابخوانی حضور فعالی داشته و با درصد مطالعه بالا نسبت به بخش‌های دیگر استان ممتاز شناخته شده‌اند.

وکیل‌زاده به عضویت فعال بیش از 600 نفر از مردم ارسک در کتابخانه عمومی اشاره کرد و افزود: با این حجم گسترده از علاقه‌مندان به مطالعه و کتابخوانی، این کتابخانه با مشکل کمبود فضا مواجه بوده که با کمک خیر تهرانی به مبلغ 20 میلیون تومان برای خرید زمین، عملیات احداث آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته با اعضای انجمن کتابخانه‌های شهرستان بشرویه، کروکی زمین پیشنهادی به همراه مدارک لازم برای واگذاری این زمین ارسال شده تا در آینده‌ای نزدیک شاهد احداث کتابخانه مرکزی در شأن مردم بخش ارسک باشیم.

رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان بشرویه نیز اظهار داشت: واگذاری و تجهیز کتابخانه‌های عمومی بشرویه و بخش ارسک از اصلی‌ترین برنامه در سال گذشته بوده که در مجموع مبلغ 22 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

محمود کاظم‌زاده استقبال مردم ارسک از کتابخانه عمومی بخش ارسک را چشمگیر عنوان کرد و افزود: این امر در حالی است که فضای کتابخانه فعلی، جوابگوی نیازهای اعضا نیست و این امر می‌طلبد تا فضایی در خور شأن مردم ارسک اختصاص داده شود که با واگذاری زمین، عملیات احداث کتابخانه مرکزی ارسک محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: درصد مطالعه در شهرستان بشرویه 10 درصد است که این میزان نسبت به نرم استانی و حتی کشوری بالاتر است که این امر بیانگر انگیزه و علاقه مردم این خطه به مطالعه و کتابخوانی است.

کاظم‌زاده به اختصاص بودجه و واگذاری زمین کتابخانه رقه اشاره و اذعان کرد: استانداری خراسان‌جنوبی، واگذاری زمین به هشت روستای استان را در دستور کار خود دارد که یکی از آنها در روستای رقه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: 100 میلیون تومان برای احداث کتابخانه ارسک و 50 میلیون تومان برای کتابخانه رقه پیشنهاد شده که با واگذاری زمین عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

در پایان این جلسه به مناسبت هفته بزرگداشت زن و مادر، اداره کتابخانه‌های شهرستان بشرویه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حق عضویت رایگان زنان و مادران خانه‌دار بخش ارسک را در طی هفته زن و مادر تقبل کردند.       

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول