اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان دهاقان خبر داد

کسب رتبه برتر فرهنگی کشور توسط کتابخانه دهاقان

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان دهاقان از کسب رتبه برتر فرهنگی کشور کتابخانه مرکزی شهر دهاقان در سال گذشته خبر داد.

کسب رتبه برتر فرهنگی کشور توسط کتابخانه دهاقان

رویا اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه این کتابخانه سابقه 40 ساله دارد، اظهار داشت: کتابخانه مرکزی شهر دهاقان به نام آیت‌الله محمد حسین خرد در سال گذشته رتبه برتر فرهنگی کشور را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: شهرستان دهاقان دارای 6 باب کتابخانه است که سه تای آنها به صورت مشارکتی با حوزه علمیه خواهران، خیران و امور مساجد اداره می‌شود.

مدیر اداره کتابخانه‌های دهاقان با بیان اینکه سه کتابخانه دیگر به صورت مشارکتی عمومی اداره می‌شود، افزود: یکی از این کتابخانه‌ها در روستای تاریخی قنبوان با فاصله 25 کیلومتری از شهر دهاقان قرار دارد و دو کتابخانه عمومی نیز در مرکز شهرستان دهاقان دهاقان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دهاقان دارای دو شهر گلشن و دهاقان است، تصریح کرد: کتابخانه‌ شهر گلشن هنوز به بهره‌برداری نرسیده و کتابخانه‌ای به نام کتابخانه عطاآباد نیز در شهر دهاقان در دست احداث است.

اسماعیلی با اشاره به تعداد اعضای این کتابخانه تاکید کرد: تعداد کل اعضای کتابخانه‌ای شهرستان دهاقان تا اسفندماه گذشته 5 هزار و 784 نفر بود که از این تعداد 3 هزار و 181 عضو زن و 2 هزار و511 نفر اعضای این مرد این کتابخانه را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین 31  هزار و 30 جلد عنوان کتاب و 39 هزار و 488 عدد نسخه کتاب در کتابخانه دهاقان موجود است.

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان دهاقان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در کتابخانه دهاقان گفت: برای آموزش از اعضای خود کتابخانه استفاده کردیم و هر فردی در هر رشته‌ای تخصص داشت در صورت تمایل به تدریس می‌پرداخت که سبب کاهش هزینه‌ها شد.

وی ادامه داد: از جمله این کلاس‌ها آموزش رباتیک بود که به جز هزینه وسایل لازم برای ساخت ربات هزینه‌ای در بر نداشت و به صورت رایگان برگزار می‌شد.

اسماعیلی با بیان اینکه کارگاه مقاله‌نویسی از جمله کلاس‌های این کتابخانه ویژه اعضای دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده است، بیان داشت: همچنین انجمن ادبی در روزهای  شنبه و انجمن خوشنویسی در روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود و به مناسبت‌های مختلف نیز برنامه‌هایی داریم.

وی تاکید کرد: اعضای این کتابخانه بسیار فعال هستند و علاوه بر کسب مقام‌های استانی سال گذشته یکی از اعضای این کتابخانه در مسابقه مهرورزی که در بهمن‌ماه برگزار شد توانست رتبه کشوری را به خود اختصاص دهد.

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان دهاقان با اشاره به قفسه باز بودن کتابخانه دهاقان تصریح کرد: این سیاست کلی کتابخانه‌های عمومی است که محدودیت سنی ندارد و هر فرد می‌تواند خودش با جستجو در قفسه‌ها، کتاب مورد نظر خود را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه این کتابخانه مجهز به اتاق کودک است، اضافه کرد: اتاق کودک این کتابخانه به گونه‌ای طراحی شده که نهایت شادابی، نشاط و تنوع را در بر داشته باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: 2 هزار و 500 کتاب کودک در اتاق کودک این کتابخانه موجود است و علاوه بر آن هر هفته کلاس‌های قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و مسابقه نقاشی برای کودکان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین این کتابخانه مجهز به بخش نمایه نشریات است که در واقع آرشیوی الکترونیکی از مقاله‌های مجلات سطح کشور را به صورت پی.دی.اف دارا است و هر چند ماه یک‌بار اطلاعات آن به روز می‌شود.

وی تصریح کرد: به کمک این نمایه به راحتی می‌توان موضوع مقاله را جستجو کرد و سپس از مقاله‌های لازم پرینت گرفته می‌شود.

مدیر اداره کتابخانه‌های شهرستان دهاقان با اشاره به طرح عمومی "کتاب من" گفت:  کتابخانه دهاقان علاوه بر اینکه در این طرح جزو کتابخانه‌های برتر استان بوده است، رتبه نخست تعداد اعضای کتابخانه‌های استان را نیز به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، در طرح کتاب من هر عضو می‌تواند کتاب مورد نظر خود را که در کتابخانه موجود نیست درخواست کند که در کمترین زمان ممکن تهیه شده و نخستین فردی که می‌تواند آن را به امانت بگیرد فرد درخواست‌کننده کتاب است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول