اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ارشاد

کتابخانه تخصصی الزهرا در قم افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: در آستانه سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، کتابخانه تخصصی الزهرا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

کتابخانه تخصصی الزهرا در قم افتتاح می‌شود

مسئول کتابخانه تخصصی الزهرا(س) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: کتابخانه تخصصی الزهرا(س) در زیربنای 800 مترمربع و دو طبقه به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در این کتابخانه بالغ بر 20 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف وجود دارد که تنها 6 هزار جلد آن با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) است.

محمد خامه‌یار تصریح کرد: علاوه بر این 2 هزار عنوان کتاب با موضوع حضرت زهرا(س) به زبان‌های فارسی، اردو، عربی، ترکی و اسپانیولی در کتابخانه تخصصی حضرت زهرا(س) وجود دارد که قابل استفاده برای ملیت‌های مختلف جهان است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این کتابخانه عنوان داشت: علاوه بر کتاب، بخشی هم برای نگهداری پایان‌نامه‌ها با موضوع حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است که تاکنون 200 پایان نامه در این زمینه شناسایی شده و بخش عمده‌ای از آنها گردآوری شده است.

مسئول کتابخانه تخصصی الزهرا(س) از بهره‌برداری پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت زهرا(س) در آستانه میلاد با سعادت زهرای اطهر(س) خبر داد و خاطر نشان کرد: این بخش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ابراز کرد: کتاب‌های موجود در این کتابخانه به طور عمده، توسط دانشجویان و طلاب از کشورهای لبنان، عراق، سوریه و امارات جمع‌آوری شده است.

خامه‌یار با بیان اینکه کتابخانه تخصصی الزهرا(س) توسط مرکز فرهنگی مسجد اداره می‌شود گفت: این کتابخانه دارای تجهیزات به روز و سالن مطالعه مناسب است و در آینده نزدیک با کتابخانه‌های مهم کشور مرتبط خواهد شد.

کتابخانه تخصصی الزهرا(س) روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در محل این کتابخانه واقع در خیابان عماریاسر قم افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول