اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دادگستری خوزستان:

هر چه تعهدات دولت بیشتر باشد فساد اداری زیادتر است

خبرگزاری فارس: مدیر کل دادگستری خوزستان گفت:‌ هرچه تعهدات دولت و حجم فعالیت‌های دولتی بیشتر باشد، فساد اداری هم بیشتر خواهد بود.

هر چه تعهدات دولت بیشتر باشد فساد اداری زیادتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد باقر الفت ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان بازرسی خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر دخالت دستگاه حاکمیتی در امور جاری مردم زیاد است و در واقع همه اقدامات در کشور توسط دولت و یا با وابستگی به دولت انجام می‌شود، به عنوان مثال در اقتصاد، صنعت و کشاورزی حرکتی وجود ندارد که نیازمند اخذ تعهدات لازم از دولت نباشد و این وضعیت مفاسد بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: قوام و دوام هر نظام سیاسی در هر نقطه از دنیا منوط به نظارت و بازرسی دقیق است و حاکمیت‌ها با تشکیل دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در کنار دستگاه‌های اداری در این زمینه حرکت کرده‌اند.

الفت تصریح کرد: سازمان بازرسی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای دو ویژگی منحصر به فرد است که دیگر کشورها این دو ویژگی را در کنار هم ندارند. نخست اینکه سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر قوه قضاییه فعال بوده و در مقررات اسلامی به روشنی به این اصل توجه دارد.

 وی ادامه داد:‌ ویژگی دوم، استقلال نسبی این مجموعه است و سازمان بازرسی کل کشور در مقایسه با دیگر سازمان‌ها مستقل عمل می‌کند. وجود این دو ویژگی در کنار هم موجب شده سازمان بازرسی کشور در انجام وظایف خود به راحتی و با سرعت عمل کند؛ همچنین این اجازه را دارد که در خصوص تفهیم اتهام با متخلفان برخورد داشته باشد.

مدیر کل دادگستری خوزستان با اشاره به این‌که اشراف عوامل سازمان بازرسی به قوانین و مقررات نکته مهمی است که باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: نهاد و سازمانی که قرار است بر دیگر دستگاه‌ها و ادارات نظارت کند خود باید قانونمند باشد و بر قوانین و مقررات نیز اشراف کامل داشته باشد.

وی تأکید کرد: توجه به سرعت انجام کار و پیشگیری از کندی کار از دیگر مواردی است که باید در سازمان بازرسی مورد توجه باشد، زیرا کاهش سرعت انجام کار، آفت سازمان بازرسی است.

الفت با بیان اینکه خروجی نظارت‌های سازمان بازرسی باید خیلی سریع در اختیار مدیران دستگاه‌ها و دادستانی‌ها قرار گیرد، گفت: با توجه به حجم منابع مالی که برای استان خوزستان در نظر گرفته می‌شود و وضعیت خاص این استان و نیاز به بازسازی عوارض پس از جنگ، فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های راه‌سازی، سدسازی و تأسیسات نفت و گاز انجام می‌شود.

وی بیان کرد:‌ به همین دلیل لازم است سازمان بازرسی در خوزستان قوی، مقتدر، باصلابت، هوشمند، سالم، دقیق و به‌روز عمل کند که خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش نیروهای این سازمان در استان ضریب انحراف دستگاه‌ها تا حدود زیادی کاهش یافته است.

در ادامه این جلسه از زحمات محمد آقاجری مدیرکل سابق بازرسی استان و فلاح، سرپرست این اداره کل تجلیل و غلامحسین کرمی به عنوان مدیر کل جدید بازرسی معرفی شد. غلامحسین کرمی پیش از این مدیر کل بازرسی استان بوشهر و معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر بوده است.

همچنین امروز ساختمان جدید اداره کل بازرسی استان خوزستان با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بهره‌برداری رسید. ساختمان جدید اداره کل بازرسی خوزستان در هفت طبقه با زیربنای دو هزار و 650 متر مربع و اعتبار 21 میلیارد ریال تأسیس شده است که از این رقم 12 میلیارد و 100 میلیون ریال برای ساخت و بقیه برای تجهیز از محل تأمین اعتبارات عمرانی صرف شده است.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول