اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

رژیم صهیونیستی عنصر فساد و تباه عصر معاصر است

خبرگزاری فارس: مرجع عالیقدر شیعه گفت:‌ رژیم صهیونیستی عنصر فساد و تباهی جامعه بشری است و به یقین این رژیم نابود شدنی است.

رژیم صهیونیستی عنصر فساد و تباه عصر معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حضرت آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی در پیام خود به همایش "رسالت جهانی اسلام با تاکید بر حوزه قفقاز" که پیش از ظهر امروز قرائت شد، آورده است: قبل از هر چیز تشکیل این همایش باشکوه در استان شیعه‌پرور اردبیل که برای هدف مهمی تشکیل شده است به خواهران و برادران و دست‌اندرکاران تبریک گفته و از همگی تشکر می‌کنم.

وی در بخشی از این پیام می‌افزاید: حقیقت این است که جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه در جهان است که بیش از 80 درصد جمعیت آن از پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌باشند و مسلمانان این کشور که نهایت پایبندی به اصول و فروع مذهب خود را داشته و بر حفظ آن می‌کوشند در این شرایط که بیداری جهان اسلام نام دارد ارتباط و پیوند آنها با سایر کشورهای اسلامی ضروری به نظر می‌رسد تا آرامش و امنیت آنها کاملاً محفوظ باشد.

این مرجع عالیقدر شیعه در این پیام یادآور شد: همگان باید بدانند که اسلام دین جهانی است و تعالیم آن محدود به مرزها و حاکمیت دولت‌ها نمی‌گردد لذا مراجع و علمای اسلام نیز نسبت به مصالح مسلمین و منافع اسلامی احساس مسئولیت کرده و انذار و تبشیر را در خصوص هر نقطه از جهان از جمله در منطقه قفقاز و خصوصاً در کشور شیعه آذربایجان وظیفه خود می‌دانند.

وی با اظهار تاسف و نگرانی از برگزاری مراسمی با عنوان یورو‌ویژن در جمهوری آذربایجان بیان داشت: اخیراً خبری در رسانه‌ها انتشار یافته که اسباب نگرانی شدید مراجع دینی و سایر علاقمندان به اسلام و مسلمانان این کشور شده و آن اینکه قرار است در آنجا مراسمی با نام یورو‌ویژن انجام شود که این مراسم ابداً با روح تعالیم اسلام سازگار نیست و از همه وحشتناک‌تر اینکه در مقدمه این مراسم همجنس‌بازان رژه بروند که باید به خدا از چنین رویدادی پناه برد؛ ان‌شاءالله دروغ است اما به دولتمردان آذربایجان باید توجه داد که اینگونه کارها نه به صلاح شما، نه ملت و نه استقلال کشورتان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از پیام خود با هشدار به توطئه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد:‌ غربی‌ها به خصوص رژیم صهیونیستی درصدد هستند که این کشور را از تعلیمات اسلام و اندیشه‌های ناب محمدی دور کنند تا لقمه خوبی برای بلعیدن آنها توسط شکم‌های سیری‌ناپذیر شود.

وی در پیام خود آورده است: توصیه ما به دولتمردان محترم این کشور آن است که به جای این گونه امور بسیار زیانبار به فکر تکامل و پیشرفت علمی کشورشان و رفاه مردم به خصوص منطقه قره‌باغ که به دست غاصبان غصب شده است باشند چرا که همه ما از اتفاقی که در قره‌باغ رخ داده ناراحت هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرجع عالیقدر شیعه در پایان پیام خود اظهار داشت: امیدواریم که در این همایش چنین مسائل حیاتی مورد بررسی قرار گیرد و توصیه‌های لازم به دولتمردان آذربایجان شود تا بار دیگر پیروزی امت اسلامی را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول