اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

حفظ استقلال اقتصادی با شایع شدن فساد ممکن نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فردوس گفت: رشد و شکوفایی و حفظ استقلال اقتصادی کشور ایران اسلامی با شایع شدن و مد شدن فسادهای اقتصادی کوچک و بزرگ ممکن نیست.

حفظ استقلال اقتصادی با شایع شدن فساد ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فردوس اظهار داشت: باید برخورد با مفسدان اقتصادی به شدت پیگیری و به اشد مجازات قانونی برسند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگران کارخانجات تولیدی داروپخش افزود: یکی از ضروری‌ترین کارها مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد صریح و قاطع نظام با فساد است و نباید به بهانه تولید و احترام به کار و سرمایه این فرهنگ غلط ایجاد شود که فساد اقتصادی تحمل و توجیه دارد.

امام جمعه موقت فردوس با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر تصریح کرد: هلال احمر فرشته نجات گرفتارانی است که راه گریز از چنگال حوادث به روی آنان بسته شده است.

مرادی یادآور شد: یکی از شگردهای کهنه تبلیغات ضد دینی دشمن از قدیم‌الایام و بویژه در عصر جدید و با بهره‌مندی از تکنیک‌ها و تکنولوژی موجود ارتباط جمعی، ایجاد ابهام در جامعیت و معصومیت دین از خطا، کج‌فهمی و لغزش است.

وی ناسازگاری با حقوق بشر، اشکالات طرح شده در قوانین جزائی و کیفری و حقوق زنان را از جمله این ابهامات عنوان کرد.

امام جمعه موقت فردوس همچنین با اشاره به روز بزرگداشت عالم کبیر و محدث بی‌نظیر شیخ صدوق(ره) گفت: این عالم بزرگ دارای تالیفات زیادی در علوم و فنون مختلف اسلامی است که با گذشت بیش از یک‌هزار سال از تاریخ تالیف آن، روز به روز بر ارزش و اعتبار آن افزوده می‌شود.

مرادی اطاعت و عبادت، جامعیت و جدیت را از ویژگی‌های شخصیتی شیخ صدوق(ره) عنوان کرد و افزود: این عالم بی‌نظیر یکی از پرکارترین دانشمندان اسلامی محسوب می‌شود و در طول عمر 70 ساله خود نیز قریب به 300 عنوان کتاب تالیف کرده است.

وی تصریح کرد: مطمئن‌ترین شیوه شناخت صحیح و منطقی از یک اندیشه و باور، مطالعه محققانه در منابع اصیل و آموزه‌های آن است و در سایه این کنکاش و تلاش منصفانه و عالمانه، جایگاه افق و بلندای سطح معارف و آموزه‌های آن اندیشه آشکار می‌شود.

امام جمعه موقت فردوس یادآور شد: در اثر تحقیق دانشمندان و فرهیختگان اسلامی، مهم‌ترین خصیصه آن یعنی آسمانی بودن آیات و الهی بودن سیره و سخن معصومین(ع) به خوبی بیان شده و این حوزه اصلی‌ترین سند در استناد به آموزه‌ها و معارف این دین آسمانی است که سبب شده تا غیر مسلمانان نیز شیفته معارف قرآن و عترت شوند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول