اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی میراث فرهنگی کرمان خبر داد

برپایی نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی سازمان میراث کرمان، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی با نمایش 25 لباس سنتی در موزه حمام زنانه گنجعلیخان کرمان برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی در کرمان

محمد مهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی از 26 اردیبهشت ماه سال جاری در موزه حمام زنانه گنجعلیخان کرمان دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است، عنوان کرد: در نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی 25 لباس سنتی مربوط به اقوام مختلف ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

افضلی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی حجاب و پوشش سنتی اقوام ایرانی ذکر و تصریح کرد: امیدواریم با برپایی نمایشگاه مذکور نسل جوان با بخشی از هویت فرهنگی و سنتی کشورمان آشنا شوند.

این مسئول فرهنگی از نمایش لباس‌های سنتی اقوام بلوچ، کرد، لر، ترک، عرب و گیلکی در نمایشگاه پوشش اقوام ایرانی خبر داد و بیان داشت: لباس‌هایی از مردم استان‌های کرمان، خراسان، بندرعباس، سمنان، ابیانه و ... در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده می‌شود.

افضلی ابراز داشت: حجاب در تمام اقوام ایرانی طی دوره‌های مختلف تاریخ وجود داشته است و زنان ایرانی توجه ویژه‌ای به این امر داشتند.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول