اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی:

پوشش اسلامی ایرانی می‌تواند جای مدگرایی غربی را بگیرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه پوشش اسلامی ایرانی می‌تواند جای مدگرایی غربی را بگیرد گفت: تدوین برنامه جامع پوشش اسلامی ایرانی برای جوانان از دغدغه‌های اصلی این اداره است.

پوشش اسلامی ایرانی می‌تواند جای مدگرایی غربی را بگیرد

خسرو قمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه بانوی دیار آفتاب در فرهنگسرای آیینه گفت: برپایی این نمایشگاه از جمله اقدامات ارزشمند حوزه معاونت جوانان اداره ورزش و جوانان استان در راستای تدوین برنامه جامع پوشش اسلامی ایرانی برای جوانان است.

وی تصریح کرد: استفاده جوانان از مدهای غربی ناشی از باور آنها به این موضوع نیست، بلکه به دلیل خلأ در وجود طرح‌ها و الگوهای مناسب پوشش و لباس برای این قشر نوگرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی دستیابی به طرح جامع پوشش و لباس را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب آن دانست و ادامه داد: انجام پژوهش و تحقیقات علمی، میدانی و افکارسنجی در گام نخست، برگزاری جشنواره‌ها و فراخوان‌های استانی به منظور ارایه طرح‌های نو و همچنین بازدید کارشناسان و تاثیرگذاران این حوزه از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی مد و لباس در گام دوم و برگزاری اردوهای گروهی بازدید از مناطق و شهرهای کشور که دارای پوشش‌ها و لباس‌های محلی بومی خاص هستند در گام‌های بعدی می‌تواند فراهم‌کننده زیرساخت‌های لازم برای تدوین برنامه جامع پوشش اسلامی ایرانی برای جوانان باشد.

قمری افزود: این اداره کل برای رسیدن به برنامه جامع پوشش اسلامی ایرانی تلاش دارد گام‌های مؤثری در این حوزه بردارد که البته ناکافی است و برای رسیدن به این آرمان نیازمند حمایت و حساسیت همه مسئولان استانی و همچنین کارشناسان و تاثیرگذاران این حوزه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در راستای تدوین برنامه جامع پوشش و لباس گفت: این اداره کل تاکنون با برگزاری دو جشنواره بانوی دیار آفتاب و فراخوان تمام طراحان لباس بانوان در استان سعی داشته طرح‌های نوین چادر، مقنعه و مانتو جوان پسند و در عین حال مبتنی بر عرف و فرهنگ اسلامی ایرانی را در معرض دید عموم بانوان استان قرار دهد.

این مسئول از انتشار کاتالوگ طرح‌های اسلامی مانتو که به درج شناسنامه مانتوهای ارایه شده در نخستین جشنواره بانوی دیار آفتاب اختصاص دارد خبر داد و بیان داشت: این کاتالوگ با تصویر طرح‌ها و درج شناسنامه آنها تدوین شده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی انجام پروژه‌های تحقیقاتی و استفاده از پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده قبلی در این زمینه را از دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان دانست و ابراز داشت: پوشش و لباس مناسب تنها به پوشش بانوان و دختران جوان منحصر نمی‌شود بلکه تلاش این اداره کل انجام پژوهش و ارایه طرح‌های نو برای پسران و دختران با توجه به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است.

قمری اعزام کارشناسان به منظور بازدید از نمایشگاه‌های ملی و محلی در تهران و استان‌های دیگر را موجب آشنایی کارشناسان با کارهای صورت گرفته در این زمینه و همچنین آشنایی با جایگاه پوشش در فرهنگ مردم نقاط مختلف کشور دانست و اذعان داشت: با همین رویکرد کارشناسان این اداره کل به همراه دبیر برگزاری جشنواره‌های بانوی دیار آفتاب به نمایشگاه ملی مد و لباس در تهران اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول