اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شبانکاره:

پایین بودن سرانه مطالعه از معضلات مهم اجتماعی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شبانکاره گفت: پایین بودن سرانه مطالعه از معضلات مهم اجتماعی است.

پایین بودن سرانه مطالعه از معضلات مهم اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شبانکاره حجت‌‌الاسلام حمزه نیک‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست حمایت از کتابخانه‌ها در کتابخانه امام خمینی (ره) شبانکاره اظهار داشت: مساله کتاب و کتابخوانی از مسائل مهمی است که باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شبانکاره خاطر نشان کرد: مطالعه و کتابخوانی سبب رشد روحی و معنوی انسان‌ها، افزایش سطح آگاهی ایشان نسبت به موضوعات و مسائل مختلف و بصیرت‌افزایی در جامعه می‌شود.

نیک‌نژاد بیان داشت: بصیرت‌ و بصیرت‌افزایی از نیازهای جامعه است و سبب می‌شود برنامه‌های دشمنان در مراحل مختلف خنثی شود.

وی با اشاره به نقش مطالعه و کتابخوانی در فرهنگ‌سازی در جامعه بیان داشت: باید برنامه‌ریزی و تلاش شود تا از مطالعه و کتابخوانی برای آشنایی اقشار و آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان با ارزش‌ها و آئین‌های اسلامی و قرآنی که رشد معنوی ایشان را به دنبال دارد استفاده کنیم.

این مسئول یادآور شد: پایین بودن سرانه مطالعه در کشور یکی از معضلات اجتماعی مهمی است که مسئولان سیاسی و فرهنگی همواره بر آن تاکید دارند و تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار گرفته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بخش شبانکاره اذعان داشت: به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در برخی از مساجد کتابخانه‌ها فعال شده‌اند و این کتابخانه‌ها مورد استقبال بسیار خوب نمازگزاران قرار گرفته و مطالعه را جزئی از برنامه روزانه عده‌ کثیری از نمازگزاران کرده است.

نیک‌نژاد تصریح کرد: رفع مشکلات کتابخانه عمومی از مهم‌ترین مسائلی است که همواره بر آن تاکید شده و مسئولان و مدیران اجرایی باید بر آن توجه داشته باشند و از هیچ اقدامی در این راستا دریغ نکنند.

وی متذکر شد: جوانان بخش عمده‌ای از هر جامعه انسانی را شامل می‌شوند و باید برای جذب این قشر مهم‌ و آسیب‌پذیر به کتابخانه‌های عمومی و افزایش آگاهی و بصیرت ایشان از این طریق توجهی خاص داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بخش شبانکاره تاکید کرد: دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با استفاده از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم جوانان ایران اسلامی را در اختیار بگیرند که به حول و قوه الهی در این اهداف خود ناکام مانده‌اند و مسئولان با توسعه فعالیت‌های فرهنگی باید با برنامه‌های گسترده دشمنان نظام اسلامی مقابله کنند.

نیک‌نژاد گفت: باید زمان استفاده از کتابخانه را در دو شیفت صبح و بعد از ظهر دایر کرد و با تبلیغات در دانشگاه و مدارس و برطرف کردن نیازهای کتبی آنها جوانان را به سوی کتابخوانی جذب کرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول