اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویین‌زهرا تأکید کرد

ضرورت توجه متولیان فرهنگی به مطالعه کتاب

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویین‌زهرا گفت: ضرورت توجه دقیق‌تر و نگاه بیشتر متولیان امر فرهنگی در جامعه به امر بسیار مهم کتاب و نهادینه‌سازی مطالعه کتاب به خوبی احساس می‌شود.

ضرورت توجه متولیان فرهنگی به مطالعه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، نخستین جلسه بررسی روند فعالیت کتابخانه‌های عمومی و اختصاصی سطح شهرستان بویین‌زهرا در سال 90 پیش از ظهر امروز با حضور ابوالفضل طاهرخانی فرماندار شهرستان بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امام جمعه بویین‌زهرا، محمود لالوها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، حسین حسین‌خوانی مسئول روابط عمومی فرماندار بویین‌زهرا، بهمن دوستی مسئول دفتر امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا و همچنین تعدادی از مسئولان کتابخانه‌های عمومی بخش‌های مرکزی، دشتابی، آوج، آبگرم، شال و رامند برگزار شد.

ابوالفضل طاهرخانی در این همایش که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرستان بویین‌زهرا برگزار شد، اظهار کرد: کتاب یکی از ارزشمندترین و بهترین ابزاری است که می‌توان در اشاعه فرهنگ از آن بهره‌گیری کرد و در این امر بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: آثار فرهنگی و مجموعه تولیداتی که به واسطه تلاش و کوشش مسئولان هر سال در کشور تولید می‌شود، بسیار مفید و ارزشمند است و باید نهایت استفاده و بهره‌برداری را از آنها کرد.

فرماندار بویین‌زهرا با بیان اینکه بسیاری از نقاط کشور امروزه دارای نهاد کتابخانه و پایگاه سیار در این زمینه هستند، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا این امر مهم و اساسی مطالعه در کشور، نه به عنوان یک شعار نمایشی بلکه به صورت عملی در کشور تحقق پیدا کند.

طاهرخانی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت و ضرورت مطالعه کتاب و الگوگیری از فرهنگ اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره جوانان را به مطالعه و تعمیق در کتب اسلامی فرا می‌خوانند.

وی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه روزانه کتاب و مجلات در سطح کشور نسبت به کشورهای دیگر به شدت پایین است، عنوان کرد: علم و جایگاهی که امروز کشورهای توسعه یافته و پیشرفته به آن دست یافته‌اند تنها به واسطه مطالعه و آموختن علوم مختلف بوده است.

فرماندار بویین‌زهرا با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات و موانع فراوانی در قسمت‌های مختلف فرهنگی در سطح کشور به چشم می‌خورد، بیان کرد: لزوم توجه دقیق‌تر و نگاه بیشتر متولیان امر فرهنگی در جامعه به امر بسیار مهم کتاب و نهادینه‌سازی مطالعه کتاب امروز به خوبی احساس می‌شود.

طاهرخانی اضافه کرد: مسئولان باید با مطالعه کتاب و حضور در مکان‌ها فرهنگی، دیگران و به ویژه جوانان را به امور فرهنگی ترغیب و تشویق کنند.

وی با بیان گزارش کوتاهی از فعالیت‌های فرهنگی به ویژه اهدای کتاب در شهرستان بویین‌زهرا در سال گذشته، تصریح کرد: تلاش‌های مؤثر و مطلوبی در این زمینه در سطح شهرستان بویین‌زهرا با تعامل مسئولان کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته که قابل تقدیر است.

فرماندار بویین‌زهرا خاطر نشان کرد: لازمه حضور عناصر فرهنگی و روحانیون برجسته در سطح شهرستان برای نشر معارف و تببین احکام دینی بسیار ضروری و مهم است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول