اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور ورزش بانوان کرمان:

ورزش بانوان نیازمند حمایت است / توان المپیکی شدن را داریم

خبرگزاری فارس: مسئول امور ورزش بانوان استان کرمان گفت: اگر حمایت‌های مناسبی از ورزش بانوان صورت گیرد، قطعاً می‌‌توانیم ورزشکارانی موفق در سطح آسیا و المپیک داشته باشیم.

ورزش بانوان نیازمند حمایت است / توان المپیکی شدن را داریم

محبوبه نژاد‌زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از سال 87 برای پیشبرد و توسعه ورزش بانوان اهداف کوتاه مدتی تدوین شد که بر‌اساس آن باید جذب نیروها و استعدادهای ورزشی در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی گفت: پس از بررسی‌های که انجام دادیم، مشخص شد در چند رشته ورزشی نظیر دو و میدانی، تیر و کمان، تیراندازی، والیبال، هندبال، فوتبال، رزمی، کاراته، بدمینتون، ناشنوایان و جانبازان و معلولان دارای ظرفیت‌های قابل قبولی هستیم که با سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتر می‌توانیم در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

نژادزمانی خاطر نشان کرد: در سال گذشته طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته رشد قابل قبولی در سطح ورزش بانوان استان کرمان وجود داشت که نسبت به مدت مشابه سال 89 در اعزام‌ها 94 درصد، در نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی 48 درصد و در نفرات اعزام شده به مسابقات برون‌مرزی 50 درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی افزود: در سال 90 علاوه بر کسب 14 مدال برون‌مرزی، قهرمانی مسابقات کشوری در لیگ برتر فوتبال توسط تیم شهرداری بم و عنوان سومی این رقابت‌ها توسط فریکوی سیرجان، نایب قهرمانی تیم هندبال زیتون در لیگ برتر، قهرمانی والیبال نشسته بانوان کرمان در لیگ برتر و صعود تیم هاکی کرمان به لیگ برتر از دیگر افتخارات ورزش بانوان استان کرمان بوده است.

مسئول امور ورزش بانوان استان کرمان تصریح کرد: در بعد ورزش قهرمانی باید گفت توان و ظرفیت بانوان ورزشکار بالاست، اما آنها نه تنها کمترین مبلغی به عنوان حق قرارداد دریافت نمی‌کنند، بلکه بعضاً با بیشترین مشکلات وارد رقابت با حریفان می‌شوند و فقط عشق و علاقه به ورزش تنها عامل نگه دارنده انگیزه آنها برای شرکت در مسابقات است.

وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان نیز به دلیل کمبود اعتبارات نمی‌تواند از ورزشکاران زن به خوبی حمایت کند و تنها به وظیفه اصلی خود که همان توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است، عمل می‌کند.

نژاد‌زمانی افزود: حمایت اصلی از ورزشکاران به ویژه بانوان به عهده بخش خصوصی است و این بخش می‌تواند با زیر چتر قرار دادن ورزش بانوان بخشی از مشکلات موجود را رفع کنند.

وی با اشاره به کسب دو سهمیه رقابت‌های پارالمپیک 2012 لندن، توسط زهرا نعمتی و عشرت کردستانی گفت: ورزشکاران زن در استان کرمان قابلیت‌های بسیار بالایی دارند و اگر حمایت و به خوبی در مسیر قهرمانی قرار داده شوند، حتی می‌توانند بهتر از مردان کار کرده و در رقابت‌های آسیایی و حتی در المپیک هم حضور داشته باشند.

نژاد‌زمانی ابراز داشت: با توجه به اینکه تمام‌ مسابقات بانوان در لیگ‌های مختلف با پوشش کامل انجام می‌شود، رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند این رقابت‌ها را پوشش دهند تا حامیان مالی بتوانند با رغبت بیشتری از ورزش بانوان حمایت کنند.

وی گفت: برای پیشبرد و توسعه کیفی ورزش بانوان باید عزم همگانی وجود داشته باشد و در ابتدا باید هیئت‌ها مصوبات تخصیص بودجه به ورزش بانوان را به خوبی اجرا کنند.

نژاد‌زمانی افزود: از سال 84 قرار بر این بود، 30 درصد از اعتبارات هیئت‌ها در اختیار ورزش بانوان قرار گیرد که این رقم در سال 84 به 40 درصد افزایش پیدا کرد، اما اگر همین اعتبار به خوبی در اختیار بانوان قرار می‌گرفت، مشکلات هم به نصف تقلیل پیدا می‌کرد.

وی گفت: در مجموع می‌توانیم عملکرد ورزش بانوان را طی سال‌های اخیر مثبت ارزیابی کنیم، اما اگر حامیان مالی به بانوان اعتماد کنند و بخشی از سرمایه خود را به این بخش تخصیص دهند، قطعاً چشم‌انداز روشنی پیش روی ورزش بانوان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول