اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

بسترهای لازم برای توسعه ورزش بانوان فراهم نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار قائمشهر گفت: اگر در حوزه ورزش حضور زنان کمرنگ‌تر از مردان است به علت عدم استقبال بانوان از ورزش نیست بلکه فراهم نبودن بسترهای لازم برای این قشر ارزشمند جامعه است.

بسترهای لازم برای توسعه ورزش بانوان فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک صبح امروز در جلسه شورای اداری بانوان قائمشهر با بیان این مطلب که بانوان نیمی از جمعیت جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: نگاه اقلیتی به بانوان نادرست است.

وی وظیفه و رسالت مسئولان دستگاه‌های اجرایی را در تلاش برای ارتقای شان و منزلت زنان در جامعه عنوان کرد و افزود: بانوان جامعه انسانی باید روسای ادارات را مجاب کنند تا برنامه‌های سازمانی و بودجه‌ای خود را در بخش بانوان نیز معطوف سازند.

این مسئول با انتقاد از برخی نگاه‌های اشتباه در بحث حضور زنان در جامعه خاطرنشان کرد: مثلاً اگر در حوزه ورزش حضور زنان کم رنگ‌تر از مردان است به علت عدم استقبال بانوان از ورزش نیست بلکه فراهم نبودن بسترهای لازم برای این قشر ارزشمند جامعه است.

پیرفلک حضرت فاطمه (س) را الگوی تمام زنان فرهیخته جهان دانست و تصریح کرد: بانوی جامعه اسلامی با حفظ عفاف و حجاب نقش‌های کلیدی را در کشور به دست آورده و بهانه محدودیت حجاب زنان را که توسط کشورهای غربی ایراد می‌شد از میان برداشت.

فرماندار قائمشهر از زن به عنوان ابزاری برای نیل مقاصد سیاسی و تجاری در جوامع غربی یاد کرد و افزود: شعار حفظ حقوق زن در غرب وسیله‌ای برای ضربه زدن به دین اسلام و تفکر زن در جوامع اسلامی است که در برخی کشورهای اسلامی با موفقیت همراه بوده است.  

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری قائمشهر نیز با تاکید بر حفظ منزلت و کرامت انسانی زن در جامعه اسلامی و الگوبرداری از سیره عفیف فاطمه زهرا (س) متذکر شد: زن باید با حفظ عفت و حجاب در خارج از محیط خانواده نیز نقش مهم و حیاتی خود را به جامعه اثبات کند.

نوابه درویش متولی خاطرنشان کرد: برای ابراز توانمندی زنان، نمایشگاه عفاف و حجاب توسط بانوان شهرستان قائمشهر از 23 اردیبهشت به مدت 10 روز در مصلای قائمشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول