اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان:

25 درصد ورزشکاران کاشانی بانوان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: 25 درصد از ورزشکاران این شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند.

25 درصد ورزشکاران کاشانی بانوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حیدریان پیش از ظهر امروز در همایش پیاده‌روی دختر و مادر کاشانی اظهار داشت: از 12 هزارنفر بیمه شده ورزشی این شهرستان 9 هزار نفر آقایان و 3 هزار نفر بانوان هستند.

وی افزود: آمار بانوان ورزشکار کاشانی بیانگر آن است که ورزش بانوان این شهرستان با شاخص‌های ورزشی بانوان در دیگر شهرستان‌های کشور فاصله زیادی دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان تصریح کرد: هر چه حضور بانوان در فعالیت ورزشی همگانی و قهرمانی بیشتر باشد دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز خدمات بهتر و بیشتری برای ورزش بانوان دارند و زمینه بیشتری برای فعالیت‌های ورزشی بانوان شهرستان کاشان ایجاد می‌شود.

به گفته وی در ورزش هر چه استقبال بیشتری ‌باشد، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شده و سرمایه‌گذاری بیشتر در ورزش ضامن سلامت پایدار جامعه است.

حیدریان ترویج ورزش در جامعه را یکی از سیاست‌های دولت بعد از آمار به دست آمده در سرشماری نفوس و مسکن سال 85 دانست و خاطرنشان کرد: در این سرشماری مشخص شد 90 درصد از هزینه‌های خانواده‌های ایرانی در بخش پزشکی، درمان و دارو و 10 درصد از آن برای ورزش و تندرستی هزینه می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم معکوس شدن این تناسب در کشور یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته این هزینه‌ها معکوس است و گرایش به ورزش به گونه‌ای فراهم شده که خانواده‌ها حاضرند 90 درصد برای سلامتی و شادابی و تندرستی هزینه کنند.

به گفته وی به دلیل بی‌توجهی به ورزش، تندرستی، نشاط و شادابی در جامعه موجب می‌شود تا در دوران میانسالی و کهنسالی هزینه‌های درمان افزایش داشته باشد.

حیدریان تأکید کرد: به هر میزان که خانواده‌ها برای ورزش هزینه کنند به همان میزان از هزینه‌های درمان  این خانواده کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های ورزش همگانی از جمله پیاده‌روی در جامعه یکی از سیاست‌های دولت است تا ورزش در جامعه به عنوان یک عادت دائمی ترویج داشته باشد.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز در این مراسم هدف از برگزاری همایش پیاده‌روی 'مادر و دختر ' را ترویج ورزش همگانی برای بانوان کاشانی دانست و گفت: استقبال بانوان کاشانی از این برنامه‌ها موجب ترغیب این سازمان در ادامه این همایش‌ها می‌شود.

مهدی نادعلی، اجرای برنامه‌های ورزشی همگانی برای خانواده‌های کاشانی را یکی از سیاست‌های این سازمان ذکر و اضافه کرد: ترویج ورزش همگانی در جامعه می‌تواند ضامن سلامت جامعه، توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد مختلف باشد.

همایش پیاده‌روی مادر و دختر به مسافت 5 کیلومتر به همت اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با همکاری اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، اورِژانس 115 و نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد.  

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول