اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری

مبارزه با صهیونیست‌ها اصلی اساسی در جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی از اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مبارزه با صهیونیست‌ها اصلی اساسی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تلاش کنیم تا از تقوا غافل نشویم چراکه غفلت از تقوا ضرر بزرگی است و جبران آن کار آسانی نخواهد بود.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن(ع) افزود: پرهیز از شهوت، حکمرانی عقل و منطق بر جهل، در نظر گرفتن منافع جمع و آگاهی از وضع برادران دینی از مهمترین اموری که در روایت امام حسن(ع) بر آن‌ها تاکید بسیاری شده است.

نکونام در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره و تصریح کرد: در هفته آینده مناسبت‌های بسیاری پیش‌رو داریم که هر یک از این ایام دارای اهمیت بالایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با تبریک 20 جمادی‌الثانی، سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و روز زن، افزود: اسلام برای زن جایگاه و مقام والایی قائل است و در این رابطه حضرت زهرا(س) الگوی بزرگ و ارزشمندی برای زنان به شمار می‎رود.

نکونام با اشاره به حدیثی، فضایل و ارزش‌های والای حضرت زهرا(س) را برشمرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) قبل از تولد به مسائل جهان آگاه بوده و در رحم مادر با ایشان صحبت می‌کرده، متخلق به اخلاق الهی بوده و جبرئیل به دنیا آمدن این بانوی بزرگوار را به حضرت محمد(ص) بشارت داده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اهل آسمان به دنیا آمدن حضرت زهرا(س) را به یکدیگر تبریک می‌گفتند و جبرئیل خبری می‌دهد که نسل پیامبر(ص) فقط از این بانوی مطهره است.

نکونام بر ضرورت الگوگیری از فاطمه‌زهرا(س) تاکید کرد و افزود: امروز زن جایگاه واقعی خود را نشناخته و دنیای استکبار زن را ملعبه خود قرار داده و بدترین شکل از زن را به نمایش گذاشته اشت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به 24 اردیبهشت سالروز فتوای تاریخی میرزا‌ی شیرازی مبنی بر لغو امتیاز توتون و تنباکو اشاره کرد و گفت: با این فتوای بزرگ، دست استکبار و استعمار از اموال کشور ما کوتاه شد و نتوانست اهداف شوم خود را در کشور اجرایی کند.

نکونام افزود: افتخار ما به وجود عالمان و مراجعی است که در مکتب امام صادق(ع) تربیت شده‌اند و هیچ‌گاه پای هیچ سندی را در مماشات با استکبار امضا نکردند.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به 26 اردیبهشت، روز شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی، این روز را روز نکبت عنوان کرد و اظهار داشت: 64 سال است که رژیم صهیونیستی مانند غده سرطانی در منطقه شکل‌گرفته و به دنبال تضعیف جهان اسلام است.

نکونام شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی را از مهمترین عوامل تضعیف رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران شکل نگرفته بود، رژیم صهیونیستی فضای مساعدی برای نفوذ و سیطره خود در منطقه به دست می‎آورد.

وی مبارزه با رژیم صهیونیستی را از اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: زمانی که امام راحل(ره) پرچم اسلام را در کشور برافراشته، به مبارزه با این رژیم غاصب پرداختند و بعد از ایشان، مقام معظم رهبری، دولتمردان و ملت ایران بر روی این اصل با قاطعیت ایستادند و بر همین اساس طولی نمی‌کشد که این رژیم ساقط و نابود خواهد شد.

وی در ادامه به ایام گرامیداشت فردوسی و عمر خیام در کشور اشاره کرد و افزود: این دو چهره بزرگ ادبیات کشور، تاثیر بسیاری بر فرهنگ بشری و حکمت و فلسفه داشته‌اند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول