اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل آذربایجان و قفقاز:

رژیم صهیونیستی متهم اصلی اتفاقات جمهوری آذربایجان است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل آذربایجان و قفقاز گفت: رژیم صهیونیستی متهم اصلی اتفاقات در جمهوری آذربایجان است.

رژیم صهیونیستی متهم اصلی اتفاقات جمهوری آذربایجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، حسن گلی در کنفرانس بررسی حقوقی تحولات حقوق بشری جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه در طول تاریخ و در تمام اقصی نقاط عالم، تشیع همراه با مظلومیت نمود پیدا کرده است، اظهار کرد: شیعیان جمهوری آذربایجان طی دو قرن اخیر با مظلومیتی مضاعف عجین بوده‌اند، این مردم پس از جدایی ناخواسته از ایران در دوره‌های حاکمیت تزارها و کمونیست هزینه‌های گزافی برای پاسداری از اعتقادات خود پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه ایرانیان دغدغه‌ها و دردهای مردم آذربایجان را  آلام خود می‌دانند، افزود: مردم این منطقه با مقاومت و ایستادگی خود در برابر چنین مصائب و مشکلاتی توانسته‌اند با مظلومیت خود حداقل آموزه‌ها و مفاهیم دینی را به نسل‌های پس از خود انتقال دهند و امروز نیز دینداران جمهوری آذربایجان که دین و مذهب خود را وامدار آنان هستند در شرایطی دیگر، در مقابل اقدامات و سیاست‌های ضد دینی دولت خود ایستادگی می‌کنند.

مدیر موسسه فرهنگی و مطالعات بین‌المللی آران با بیان اینکه دولتمردان جمهوری آذربایجان مدت‌هاست با تخریب مساجد و ممانعت از تحصیل دختران محجبه عزم خود را برای زدودن نمادهای اسلامی از دومین کشور شیعی دنیا جزم کرده‌اند، ادامه داد: آنها باید متوجه این مهم باشند همانگونه که کمونیستها طی هفتاد سال حکومت بر مردم مسلمان جمهوری آذربایجان نتوانستند به خواسته‌های خود برسند و سرانجامی جز خواری نیافتند اینان نیز براساس وعده حتمی الهی باید خود را برای خواری در دنیا و عذاب دردناک در آخرت مهیا کنند.

سردبیر فصلنامه آران با بیان اینکه جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه دنیاست، ادامه داد: هرچند این کشور سال‌ها زیر سیطره تزارها ،کمونیست‌ها و بعد از آن لیبرالیست‌های غربگرا بوده است اما امروز همزمان با بهار بیداری اسلامی در معرض این جریان قرار گرفته و طبیعی است که دیرتر از سایر کشورهای اسلامی به این بیداری ملحق شوند.

وی افزود: آنچه مهم است اینکه نوع رفتار سیاسی دولت باکو که از صهیونیست‌ها الهام گرفته شده، جریان بیداری اسلامی را در این کشور تسریع می‌بخشد و چه بسا عمر دولت باکو کفاف پایان زندان‌های تعیین شده برای فعالان اسلامی جمهوری آذربایجان را ندهد.

گلی در ادامه با اشاره به اینکه حاکمان باکو به حقوق مردم آذربایجان احترام بگذارند، گفت: از آنها می‌خواهیم با اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی همچنین انجام برنامه‌های مبتذلی همچون «یورو ویژن» که در قلب اروپا طرد می‌شود، احساسات و عواطف مسلمانان را خدشه‌دار نکنند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول