اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته دفاع از حجاب و محبوسان حجاب جمهوری آذربایجان در تبریز:

پشت صحنه ممنوعیت حجاب در آذربایجان صهیونیست‌ها هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته دفاع از حجاب و محبوسان حجاب جمهوری آذربایجان گفت: پشت صحنه ممنوعیت حجاب در آذربایجان صهیونیست‌ها هستند.

پشت صحنه ممنوعیت حجاب در آذربایجان صهیونیست‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، حجت‌الاسلام فائق ولی‌زاده در نشست بررسی حقوقی تحولات حقوق بشری جمهوری آذربایجان در ابتدای سخنان خود سلام‌‌های گرم مردم دیندار جمهوری آذربایجان را به مردم تبریز و نیز امام جمعه این شهر ابلاغ کرد.

وی گفت: حمایت‌های معنوی آیت‌الله مجتهد شبستری از حرکت اسلامی آذربایجان غنیمت بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

این روحانی آذری با اشاره به برگزاری کنفرانس بررسی حقوقی تحولات جمهوری آذربایجان در تبریز اظهار کرد: مسلمانی ما ایجاب می‌کند در هر نقطه‌ای از عالم به وضعیت مسلمانان توجه داشته باشیم که در این میان جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور تازه استقلال یافته نیاز توجه بیش از پیش مسلمانان عالم به ویژه مسلمانان ایران اسلامی است.

رئیس کمیته دفاع از حجاب و محبوسان حجاب جمهوری آذربایجان، در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره شهدای بدو استقلال این کشور را که با فریادهای الله اکبر در مقابل تانک‌های کمونیست‌ها و ارمنی‌ها ایستادگی کردند را گرامی داشت و به روان شهدا درود فرستاد.

وی گفت: به مسلمانی خود افتخار می‌کنیم و به اینکه اسلام در سایه انقلاب حضرت امام (ره) و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای جهانی شده است، می‌بالیم.

ولی‌زاده در تشریح وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان گفت: حقوق مردم ما اکنون از سه منظر پایمال می‌شود، نخست اینکه ما اکنون در شرایط محاربه به سر می‌بریم بیست درصد خاک ما شامل 12 شهر بزرگ در اشغال ارمنی است، بیش از 300 مسجد و یکصد امامزاده و زیارتگاه در این منطقه تخریب شده است، بیش از یک میلیون و 200 آواره جنگ قره‌باغ وضعیت نابسامانی دارند.

وی با بیان اینکه دعوای قدرت، خاک آذربایجان را بر باد داده است، ادامه داد: راه آزادسازی قره‌باغ اعتماد به جوانان مبارز آذری است، جوانانی مانند شهید مبارز که چند سال پیش یک تنه چند اشغالگر را به هلاکت رساند اما افسوس دولت باکو مردم را به سمتی می‌برند که دین و عقیده مردم از آنان گرفته شود و مردم بی‌خاصیت شوند.

این روحانی برجسته آذری، دومین وجه نقض حقوق بشر در جمهوری آذربایجان را سیاست‌های ضداسلامی دولت الهام علی‌اف در کشور اسلامی آذربایجان دانست که در این راستا اقداماتی مانند تلاش برای ممنوعیت اذان،تخریب مساجد،ممنوعیت حجاب و حبس معترضان صورت گرفته است و اکنون بیش از یکصد انسان پاک و بی‌گناه با اتهامات ساختگی از قبیل نگهداری سلاح،مواد مخدر،اوباشگری و خیانت به کشور در زندان به سر می‌برند در حالیکه تنها گناه آنان اعتراض به ممنوعیت حجاب و سایر اقدامات ضد دینی است.

ولی‌زاده با بیان اینکه پشت صحنه ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان، صهیونیست‌ها و امپریالیست‌ها هستند، گفت: امروزه در جمهوری آذربایجان آزادی‌های اجتماعی با قوانین و ارزش‌های اخلاقی سازگار نیست، آیا برای مقامات دولت باکو ارزش‌های دینی و اخلاقی بی‌ارزش است، آنها حتی تحصیل طلاب آذربایجان در حوزه‌های علمیه عراق و ایران را برابر جاسوسی تلقی می‌کنند.

وی، برنامه‌ریزی دولت باکو برای برگزاری یورویژن و رژه همجنس‌بازان و نوع برخورد با منتقدان و معترضان با آن را مصداق دیگر نقض حقوق بشر در آذربایجان دانست.

انتهای پیام/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول