اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

رژیم صهیونیستی منفور همه دنیاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: رژیم صهیونیستی منفور همه مردم دنیاست و روز تأسیس این رژیم تنها برای مسلمانان روز نکبت به شمار نمی‌رود بلکه برای همه مردم دنیا روز نکبت است.

رژیم صهیونیستی منفور همه دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهرستان اظهار کرد: برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل ظلم اسرائیل به مردم بی‌دفاع فلسطین، کالاهای اسرائیلی را تحریم کرده‌اند و حتی بسیاری از یهودیان اروپایی و آمریکایی نیز از رژیم صهیونیستی بیزار هستند.

وی با اشاره به یکصدمین سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی افزود: سفرهای هیئت دولت ارزشمند و قیمتی است، چراکه مقام معظم رهبری نیز چنین سفرهایی را قیمتی و برای استان‌ها ضروری می‌دانند که این موضوع رهاوردهای مثبتی را برای مردم به همراه داشته است.

این مسئول ادامه داد: سفرهای استانی کاری نیک و ارزنده است ولی متأسفانه برخی در جامعه این اقدام پسندیده دولت را که واضح و روشن است، انکار می‌کنند و این دستاورد مهم را زیر سئوال می‌برند که جای تأمل دارد.

خطیب جمعه آبیک اضافه کرد: گرچه سفرها برای وزرای کابینه دولت کاری مشکل و طاقت‌فرساست ولی باعث می‌شود تا آنها از نزدیک با مشکلات، نیازها، کمالات و نواقص مردم آشنا شده و مصوبات خوبی را به تصویب برسانند.

 

زنان و دختران جامعه از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند

امام جمعه آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: زنان و دختران جامعه باید به حضرت زهرا (س) تأسی کرده و در زندگی از این بانوی بزرگوار الگو بگیرند.

موسوی افزود: حضرت فاطمه (س) در عبادت، دینداری، همسرداری، فرزندپروری، فضیلت و تمام کمالات انسانی شخصیتی یگانه بودند که برترین الگوی تمام مردان و زنان محسوب می‌شوند.

وی اذعان کرد: بتول یکی از نام‌های حضرت زهرا (س)، به این دلیل بر ایشان نهاده شده که از همه چیز در دنیا قطع بود و فقط به خدای متعال وصل بودند و هیچ دلبستگی به دنیا نداشتند.

خطیب جمعه آبیک ادامه داد: زنان و دختران جامعه اسلامی باید به وجود حضرت زهرا (س) افتخار کنند که چنین الگویی ارزنده و شایسته دارند.

موسوی با اشاره به جایگاه مادر در جامعه اسلامی بیان کرد: شغل مادری بزرگ‌ترین و شریف‌ترین شغل است، زیرا هیچ خدمتی به اندازه خدمت مادر به فرزند ارزشمند نیست.

وی یادآور شد: دامان مادر بزرگ‌ترین مدرسه تربیت فرزند است، در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی خوانده و شنیده‌ایم که مادرانی بوده‌اند که فرزندان خود را برای اسلام و انقلاب نثار کردند و با خون سرخشان از اسلام و انقلاب دفاع کردند که باید قدردان شهدا و خانواده‌هایشان باشیم.

امام جمعه آبیک با بیان اینکه عمل نیک در سایه تقوا پذیرفتنی است، افزود: کسانی که فقط از خدا می‌ترسند، موحد هستند لذا کسانی که از غیر خدا می‌ترسند مشرک هستند و کسانی که نه از خدا و نه از غیر خدا می‌ترسند بی‌باک و ملحد هستند.

وی ادامه داد: انسان مؤمن باید همواره یقین را با تقوا داشته باشد چراکه این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

امام جمعه آبیک با اشاره به سالروز میلاد امام خمینی (ره) در 20 جمادی‌الثانی خاطرنشان کرد: امام راحل نه تنها مردم ایران، بلکه تمام ملت‌های جهان را از اسارت و ذلت نجات داد و به سمت آزادگی و عزت سوق داد.

موسوی افزود: خدمات امام راحل به جامعه بشری آن قدر زیاد است که قابل بازگویی و شمارش نیست.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول