اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

تصویب بودجه 6 هزار میلیارد تومانی بخش درمان در مجلس

خبرگزاری فارس: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بودجه 6 هزار میلیارد تومانی بخش درمان در مجلس تصویب شده است.

تصویب بودجه 6 هزار میلیارد تومانی بخش درمان در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن امامی‌رضوی صبح امروز در نشست نهایی مسئولان دانشگاه‌های قطب درمان شمال کشور و مسئولان معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که ارائه‌کننده خدمت سلامت به مردم هستیم.

وی با اشاره به تشکیل 9 قطب درمان در کشور، تصریح کرد:‌ از طریق این قطب‌ها به محل اجرای سیاست‌گذاری‌ها نظارت می‌کنیم که آیا اعتبارات در جای مورد نظر لحاظ شده و یا در بخش دیگری فعالیت صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: ‌ساز و کاری طراحی کردیم که کارشناسان ستادی و کارشناسان دانشگاهی از این مراکز بازدید کرده و بازخورد این بازدیدها را در اختیار مسئولان دانشگاه‌ها می‌گذاریم.

امامی‌رضوی با اشاره به اینکه ارائه عملکرد به صورت مقایسه‌ای ارائه می‌شود، گفت: در این روش، عملکرد بهبود بیشتری می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در نظر داریم به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در حوزه درمان دست یابیم، افزود: شاخص‌ها دقیق و مشخص می‌شود و هدف ما ارتقای کیفیت در ارائه خدمات است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کلیه حوزه‌های وزارتخانه باید برنامه قطب‌بندی واحد داشته باشند، تصریح کرد: شکل نظارت و برنامه‌ریزی به صورت یکسان می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بودجه سال 91 در مجلس در حال تصویب است، ابراز داشت: با پیگیری‌های جدی در سال گذشته، در انتهای سال 90 تحولات جدی در بودجه بخش درمان صورت گرفت که نویدبخش تحولات اساسی در ارائه خدمات درمانی است.

امامی‌رضوی با اشاره به افزایش منابع در حوزه درمان، یادآور شد: آنچه در برنامه مشخص است کاهش پرداختی‌های مردم، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، پرداخت‌های عادلانه بخش درمان و تامین بخش منابع با این اعتبارات و سیاست‌گذاری‌های صحیح، منابع را درست هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه تامین و افزایش منابع بخش سلامت، حلال مشکلات نیست، اضافه کرد: باید مدیریت درست بر منابع داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تصویب بودجه 6 هزار میلیارد تومانی در مجلس به صورت خاص به بخش درمان، تصریح کرد:‌ تصویب این بودجه جای خوشحالی دارد اما مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

این مسئول متذکر شد:‌ با این بودجه انتظارات از حوزه ارائه خدمات هم افزایش می‌یابد.

امامی‌رضوی با اشاره به اینکه سال 91، سال اجرای نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع است، گفت: اجلاس معاونان درمان تا یک ماه دیگر برگزار می‌شود که محوریت اصلی این همایش، بخش پزشک خانواده است.

وی اذعان داشت:‌ عزم جدی وزارت بهداشت در سال جاری بر اجرای نظام پزشک خانواده است که البته ممکن است با چالش‌هایی مواجه باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: محوری‌ترین برنامه در ارائه خدمات و جلب رضایت مردم و ارتقای سلامت، در گروی اجرای برنامه پزشک خانواده است.

این مسئول با بیان اینکه بهترین فرصت را برای اجرای طرح پزشک خانواده در اختیار داریم، افزود: چراکه منابع و عزم ملی فراهم است.

انتهای‌پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول