اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس سازمان نظام پزشکی آستارا:

مشکل اصلی بهداشت و درمان آستارا حل شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پزشکی آستارا گفت: با اختصاص زمین برای ساخت ساختمان نظام پزشکی آستارا، مشکل حوزه سلامت و بهداشت این شهرستان برطرف شد.

مشکل اصلی بهداشت و درمان آستارا حل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بختیار حیدرنیا پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا، از برطرف شدن مشکلات اختصاص زمین برای ساخت ساختمان نظام پزشکی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: نبود ساختمان نظام پزشکی مشکل اصلی حوزه سلامت و بهداشت آستارا بود که با کمک شهرداری و شورای این شهر برطرف شد.

وی حرفه ارزشمند مامایی را دارای اصالتی ویژه و خدماتی مؤثر برای سلامت جامعه دانست و افزود: خدمات این قشر پرتلاش باید جدی گرفته شود.

این مسئول، با بیان اینکه هیچ چیزی در دنیا به اندازه سلامت جدی گرفته نمی‌شود، گفت: طبق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت به ازای هر یک هزار تولد زنده در سال، باید 30 تا 50 ماما به‌ کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز به طور متوسط بالغ بر یک میلیون تولد زنده در سال رخ می‌دهد و این به معنای نیاز به حداقل 30 هزار ماما است.

رئیس سازمان نظام پزشکی آستارا، نقش ماما در حوادث غیرمترقبه را بسیار حساس و حیاتی خواند و اذعان کرد: در اینگونه حوادث گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان و کودکـان بیشتر نیازمند کمک ماما هستند.

وی، حضور ماما در حوادث غیرمترقبه را در کاهش میزان مرگ و میـر مـادران و نوزادان تاثیرگذار دانست و با تاکید بر آموزش و آگاهی در دوران بلوغ دختران، افزود: این آموزش‌ها ضامن سلامت خانواده است.

حیدرنیا به مشکلات جامعه مامایی اشاره کرد و یادآور شد: بی‌توجهی مسئولان نسبت به جایگاه مامایی در نظام بهداشت و درمان، نبود امنیت شغلی، نادیده گرفتن شرح وظایف ماما و به‌کارگیری آنان در زمینه‌های غیر تخصصی از جمله مشکلات عدیده جامعه مامایی است.

وی با بیان اینکه دو سوم ماماهای کشور بیکار هستند، از مسئولان کشور خواست زمینه اشتغال این قشر دلسوز و پرتلاش را فراهم کنند.

این مسئول توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و بهداشت را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها در واقع سرمایه‌گذاری برای ارتقای سلامت جامعه است.

در پایان مراسم مذکور تعدادی از ماماهای نمونه آستارا تجلیل شدند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول