اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

تصویب هزینه درمان 50 معتاد در درمیان

خبر گزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: در سفر چهارم هیئت دولت هزینه درمان 50 بیمار مبتلا به اعتیاد شهرستان به ارزش 20 میلیون تومان به تصویب رسید و هزینه شد.

تصویب هزینه درمان 50 معتاد در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی عصر امروز در نشست کمیته فرعی مبارزه با مواد مخدر درمیان با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 28 میلیون تومان برای درمان بیماران مبتلا به اعتیاد این شهرستان هزینه شده است، اظهار داشت: در بهار سال جاری نیز مبلغ 13 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت.

فرماندار درمیان از تشکیل دفتر حمایت از زنان و کودکان در دادگستری شهرستان خبر داد و افزود: به زودی کمپ جدید ترک اعتیاد در مرکز شهرستان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون قریب یک هزار و 320 بیمار در تنها مرکز ترک اعتیاد شهرستان تحت درمان قرار گرفته اند، یادآور شد: اعتیاد زمینه‌ساز گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی و عامل اصلی جرایم اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

فرماندار درمیان از کاهش 12 درصدی قاچاق سوخت در این شهرستان مرزی خبر داد و افزود: در سال گذشته قریب یک تن انواع مواد مخدر در درمیان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه در سال 89 رشد صد درصدی داشته و در این رابطه قریب 550 قاچاقچی بازداشت شده‌اند.

براتی اضافه کرد: میزان مصرف انواع مواد مخدر به علت انسداد مرزها و افزایش کنترل مبادی ورودی شهرستان بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

وی از اجرای سند راهبردی مبارزه با مواد مخدر در یک پروسه چهار ساله در درمیان خبر داد و خاطرنشان کرد: مواد مخدر به عنوان یک صنعت درآمدزا و عاملی موثر در تخریب اراده و هویت ملت‌ها سخت مورد توجه نظام سلطه قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان نیز در این نشست از فعالیت 20 مدرسه مروج سلامت در این شهرستان مرزی خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری قریب 62 کلاس آموزشی و تخصصی در راستای آگاه‌سازی اولیای دانش‌آموزان با پدیده شوم اعتیاد و آشنایی مشاورین و مربیان پرورشی مدارس با شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی و مبارزه با اعتیاد برگزار شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول