اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم مشهد در بهارستان نهم:

مصوبات سفرهای استانی عملیاتی شود

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم مشهد در بهارستان نهم با بیان اینکه بیش‌تر مصوبات دولت در ارتباط با پروژه‌های بزرگ اجرایی نشده، گفت: مصوبات سفرهای استانی باید عملیاتی شود.

مصوبات سفرهای استانی عملیاتی شود

سیدهاشم بنی‌هاشمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بالغ بر 80 درصد مصوبات سفرهای استانی، اجرایی شده اما در حوزه مشهد، این امر هنوز اتفاق نیفتاده و باید یک کار کارشناسی دقیق انجام شود.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم، افزود: در ارتباط با شهر مشهد، مصوبات مربوط به تسهیلات بافت فرسوده حرم مطهر امام رضا(ع)، خط مونوریل، هم‌چنان در انتظار تامین اعتبار است و براساس اطلاعات موجود، این طرح‌ها، کم‌تر از 30 درصد پیشرفت داشته است.

بنی‌هاشمی تاکید کرد: خراسان بزرگ دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و باید تمام این توانمندی‌ها، از حالت قوه به فعل تبدیل شود.

وی اظهار داشت: البته، رئیس‌ جمهور، تفاهم‌نامه‌ای را با کشور تاجیکستان در حوزه گاز و انرژی امضا کرده که باید هر چه سریع‌تر به قرارداد تبدیل شود و مفاد آن اجرایی شود.

بنی‌هاشمی با انتقاد از روند اجرایی شدن برخی از مصوبات سفرهای استانی، خاطرنشان کرد: سؤالی که وجود دارد این است که چرا برخی از مصوبات اساسی و زیربنایی که دولت در سفرهای استانی، تصویب کرده، هم‌چنان معطل مانده و دولت‌مردان و یا مسئولان استانی آن را عملیاتی نمی‌کنند.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم، افزود:باید در این زمینه یک آسیب‌شناسی جدی از سوی کارشناسان انجام شود.

بنی‌هاشمی در ادامه با اشاره به حوزه مشترک نفتی در خلیج‌ فارس، یادآور شد: رئیس‌ جمهور باید این مسئله را روشن کند که چرا میزان برداشت کشورهای همسایه از حوزه مشترک نفتی در خلیج ‌فارس از ایران بیش‌تر است و این امر در حالی است که ایران چالش اقتصادی بزرگی با کشورهای غربی دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، نباید به ‌راحتی فرصت‌های اقتصادی موجود در میان کشورهای همسایه مانند ترکیه و افغانستان را از دست بدهیم و آنها را به رقبای خود واگذار کنیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول