اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان ویژه روحانیت استان قزوین:

اجازه‌ نمی‌دهیم افراد فاسد وارد حوزه‌های علمیه شوند

خبرگزاری فارس: دادستان ویژه روحانیت استان قزوین گفت: این دادگاه اجازه نمی‌دهد افراد فاسد و تبهکار وارد حوزه‌های علمیه شوند.

اجازه‌ نمی‌دهیم افراد فاسد وارد حوزه‌های علمیه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی زمانی ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور ائمه جماعت استان قزوین که در مسجد شیخ‌الاسلام شهر قزوین برگزار شد، گفت: دادگاه ویژه روحانیت در ابتدای انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) تشکیل شد.

وی اظهار کرد: امام راحل ایجاد چنین مرکزی را بسیار ضروری دانستند و در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دستور ایجاد این مرکز را دادند و از مسئولان آن خواستند تا پیگیر پرونده‌های روحانیون باشند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در نظام اسلامی گفت: بعد از غیبت امام عصر جایگاه روحانیت بسیار جایگاه مهمی است و مردم توجه ویژه‌ای به این جایگاه دارند و بسیاری از مشکلات خود را با روحانیون در میان می‌گذارند.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که در آن خداوند خطاب به زنان پیامبر می‌فرماید "ای زنان پیامبر شما در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته‌اید و مانند سایر زنان نیستید" گفت: طبق آیات قرآن، خداوند به افراد طبق جایگاهشان آن‌ها را مجازات میکند و پاداش می‌دهد.

علی زمانی ادامه داد: جایگاه روحانیون در جامعه بسیار ویژه است و قطعا آن‌ها جزء افرادی هستند که اگر ثواب کنند مزد بیشتری می‌گیرند و اگر گناهی کنند بیشتر مجازات می‌شوند.

دادستان ویژه روحانیت استان قزوین گفت: علمای اسلام از ابتدای ظهور اسلام تاکنون زحمات بسیار زیادی برای اسلام کشیده‌اند و این امانت مهم، امروز در دستان شما روحانیون عزیز است.

زمانی با اشاره به اینکه دادگاه روحانیت زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود، افزود: ما در این دادگاه در برخورد با روحانیونی که شئونات اسلامی را رعایت نکرده‌اند در مرحله نخست آن‌ها را ارشاد کرده و در مرحله بعد قانون را مقابل آن‌ها اجرا می‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حضور روحانیون با پیژامه در مجامع عمومی خلاف عرف است، خاطر‌نشان کرد: هرچه که خلاف عرف باشد برای روحانیون جرم محسوب می‌شود مثل رانندگی با موتورسیکلت در شهرهای غیر عرف، موهای بلند، محاسن بسیار کوتاه، خنده با صدای بلند از جمله مواردی هستند که برای روحانیت جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول