اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیست و دوم اردیبهشت

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه لرستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه لرستان جمعه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: آزمون ورودی سال تحصیلی 92-91 روز جمعه در دو حوزه خرم‌آباد حوزه علمیه کمالیه و بروجرد در مسجد ولی‌عصر(عج)‌ برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: هزار نفر داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که حدود یک سوم آنان براساس نمره کتبی، مصاحبه و سوابق موفق به حوزه‌های علمیه وارد می‌شوند.

مبلغی با اشاره به کمبود روحانی در لرستان گفت: لرستان از نظر تعداد روحانی بومی کمبود دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، ظرفیت جذب طلاب در حوزه‌های علمیه لرستان افزایش می‌یابد.

وی از اجرای برنامه استعدادیابی برای جذب افراد مستعد به حوزه‌های علمیه استان لرستان خبر داد و افزود: این برنامه با هدف جذب افراد مستعد و علاقه‌مند به حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: به منظور رفع مشکلات و کمبودها و نیز توسعه حوزه‌های علمیه لرستان سه برنامه تدوین شده که با اجرایی شدن این برنامه‌ها علاوه بر رفع کمبودها، حوزه‌های علمیه لرستان متناسب با نیاز استان توسعه می‌یابند.

مبلغی اظهار داشت: در راستای برنامه اول توسعه حوزه‌های علمیه که در قالب یک برنامه شش ساله تدوین شده و اجرای آن از سال 1388 آغاز شده، مدرسه جامع استان لرستان احداث می‌شود، که در این راستا عملیات اجرایی این مدرسه در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع در خرم‌آباد آغاز شده است.

مدیر حوزه علمیه لرستان تصریح کرد: در مدرسه جامع استانی همه نیازهای یک مرکز آموزشی و پژوهشی علمیه از جمله تمام مقاطع تحصیلی، درس خارج، مراکز تخصصی تا سطح چهار، پژوهشی تا سطح سه و موسسات آموزشی تحقیقاتی تا سطح دو دیده شده است.

مبلغی احداث حوزه علمیه جامع شهرستان بروجرد را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای حوزه‌های علمیه لرستان عنوان کرد.

وی گفت: برنامه نخست توسعه حوزه‌های علمیه استان لرستان است که از سال 1388 آغاز شده تا سال 1393 ادامه دارد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول